donderdag 20 september 2012

Baantraining

Programma voor vandaag is 200m hard - 400m harder - 100m rust en dat maal 4.
Op zich niet zo veel dus, maar vanwege het hoge tempo en de korte rust is 4 keer meer dan genoeg.
Maar eerst warming-up en loopscholing. Bij dat laatste sla ik de gestrekte-benen-loop over omdat ik daarvan vorige keer last in mijn linkerknie kreeg.

Dorie is er vandaag niet (naar Floriade waar ze vanwege brand ook nog eens eerder het terrein moesten verlaten) maar het is toch ook lopen op eigen tempo.
Ik geef me op voor het tempo 11,5 (hard) en 12 (harder).

Ik kan het maar moeilijk volgen op mijn horloge en dus loop ik op mijn gevoel.
De 200-tjes gaan dus gewoon te hard, wat te verwachten is en de 400-tjes gaan in het begin wel "harder" maar het tempo zakt blijkbaar toch in.
De tijden ben ik na het noteren kwijt geraakt maar wat ik er wel uit op maakte was dat ik in ieder geval alleen de eerste run hard en harder ging en bij de overige de 400-tjes uiteindelijk even snel maar ook langzamer gingen dan de 200-tjes.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet moe was, want dat was wel degelijk het geval.
Tussendoor iedereen wel gedubbeld, sommigen zelfs 2 keer, maar dat heeft ook te maken met het wandeltempo tijdens de rustige 100-tjes die bij de meesten wel erg laag is.
In ieder geval lekker getraind.

Een duidelijker leesbaar klokje zou voor een volgende keer wel welkom zijn.


Geen opmerkingen: