zondag 30 september 2012

GVAC trimlopen in het zonnetje

Het is vandaag de 5e zondag in September en dus GVAC trimlopen.
De baantraining van afgelopen donderdag was stevig, alhoewel ik dat zelf in de hand had. Desondanks, of misschien juist daarom, heb ik toch spierpijn opgelopen. Gisteren bij de Vrijbuiters kwam dat al naar voren en als het goed is heb ik daar al wat zuur uit mijn spieren gelopen.

Het is een superzonnige dag vandaag en ik zou bijna zeggen windstil, maar fietsende Joop Slagboom maakt me duidelijk dat er toch wel degelijk wat wind staat. Richting Knegsel op kop, zoals gebruikelijk.
Samen met Dorie doe ik de 2 rondjes warming-up waar de stijve spieren ten gevolge van de baantraining nog ter sprake komen. Afspraak is dat we samen lopen tot aan het 2 km.-punt en ik daarna op eigen tempo verder ga. Een rotje in mijn reet, zou Herman zeggen.

We starten in ieder geval voortvarend, vind ik. Met 5:45 op het 1e km.-punt mag dat wel ambitieus genoemd worden. Na zo'n anderhalve kilometer zakt het ook wel een klein beetje in.
Iets voorbij de lantaarnpaal, links van het brede bospad door het Oeienbosch is het 2 km. en dan ga ik verder in eigen tempo. Niet dat ik er echt vandoor ga, doch slechts een lichte aanpassing van mijn tempo. Voor mijn gevoel hou ik dat zelfde tempo aan tot aan de finish.
Dorie volgt precies een minuut later in 22:45.

Mooi weer 11 seconden verbeterd t.o.v. de laatste keer hier. Het kon ook niet harder omdat mijn uithoudingsvermogen, de ademconditie zogezegd, het nog niet aan kon. De spieren zouden dat wel kunnen, weet ik zeker.
Het wordt daarom tijd dat ik weer eens begin met de duurlooptrainingen.

Onze resultaten:



Geen opmerkingen: