donderdag 11 oktober 2012

Baantraining - Ontmoetingsloop

Vandaag is de laatste training voor de marathondag van Eindhoven. Er wordt daarom niet op de baan getraind maar iedereen gaat voor een rustige 6 of 8 km. Dat geldt dan niet voor groep 1 en 2. Die blijven wel op de baan.

Na het broek-afzak-debacle van afgelopen dinsdag heb ik de legging nog niet aan de kant gegooid maar een korte legging eronder aan gedaan. Misschien zakt hij nou niet van mijn kont af. Ik heb wel bretels maar als je die nooit nodig hebt kun je ze ook niet meer vinden als dat wel zo is.

De kern van vandaag is een ontmoetingsloop.
Dit wordt gedaan met een koppeltje. De één start hardlopend tegen de wijzers van de klok in, de ander wandelt met de wijzers van de klok mee. Op moment van ontmoeten gaat de wandelaar over in hardlopen en de hardloper gaat wandelen. Bij de volgende ontmoeting gebeurt weer hetzelfde.
Dit doen we 2x15 minuten waarbij de 2e 15 minuten in een andere richting wordt gestart.
Om het wat gezelliger te maken worden koppels gevormd van 2 duo's. Dan kan er nog wat gebabbeld worden. Ik word gekoppeld met een snelle heer en onze "tegenstanders" zijn 2 dames. Er blijft uiteindelijk 1 heer over. Het is Jos, een van de mannen die vorige week nog voor ons uit liep. Ik nodig hem daarom uit om met ons mee te lopen.

Wij starten met wandelen en na onze eerste ontmoeting zet ik er flink de pas in. Te flink blijkt want na 200 meter is Jos op flinke achterstand gezet. We houden in en ondanks dat Jos zegt dat we gewoon ons eigen tempo moeten lopen gaan we toch vor het teamverband en houden we verder deze training zijn tempo aan.
We leggen in elke hardloopbeurt toch telkens meer dan 300 meter af. Dat is zeker niet verkeerd.
Na afloop ben ik niet echt moe maar heb ik wel lekker getraind.

Vandaag is de windjack niet uit gegaan. De temperatuur van 11ºC valt best mee, maar er staat een vieze koude wind. Om die reden doen we de cooling-down ook binnen.
Ja, ja, het wordt echt herfst en het ziet er naar uit dat we voorlopig de laatste droge training hebben gehad.


Geen opmerkingen: