maandag 22 oktober 2012

De Bonte Wever - Dag #2

We zullen de verduisteringsgordijnen er maar de schuld van geven dat we pas om 9 uur wakker worden.
Het wordt dus een laat ontbijt.
En terwijl ik mijn tanden nog hagelwit probeer te krijgen melden de kamermeisjes zich al aan onze deur. Ze moeten nog 5 minuutjes wachten, hoor...

Het ontbijtbuffet is net als het avondeten: groots en uiterst uitgebreid.
Allerlei soorten brood en broodjes, crackers, wafels, krentenbrood, suikerbrood, ontbijtkoek, poffertjes..
Allerlei soorten cerials, pap, melk,
Aan beleg keus genoeg, van vlees en kaaswaren tot alle soorten zoetigheden.
En dan nog het warme beleg, roerei met of zonder ham, speigeleieren, hard- en zachtgekookte eieren, worsten, bacon, het kan niet op.
Natuurlijk ook koffie, thee en de sapjes.
En toch.... de eierkoeken hebben we niet gevonden, maar ook niet naar gevraagd.

Het wordt weer langdurig uitbuiken en relaxen op de kamer voordat we weer verder op verkenning gaan.
De souvenirshop stelt in ieder geval weinig voor.
Terug in de lobby even aan de koffie met gebak want het is zo weer lunch!
Ook de lunch is een herhaling van het ontbijt, zij het met een ander assortiment, waaronder snacks zoals hamburgers en nasischijven.

Om toch weer actief te worden gaan we naar Assen stad.
Het winkelgedeelte blijkt één grote bouwput.
We kunnen niet te lang blijven want om 7 uur hebben we de bowlingbaan weer besproken.
en van tevoren moeten we natuurlijk eerst ..... eten....

Ik kan wel zeggen dat ik bij het avondeten onbesnut te keer ben gegaan.
Tussen de diverse keuzes is ook zuurkoolstamp. Echt voedsel voor een Indo, dus ik meteen aanvallen.
Met haricots verts als extra groenten.
Lekker, tot ik er achter kom dat ik de soep vooraf ben vergeten.
Beginnen we hierna toch gewoon op nieuw, nu met uitensoep.
En dan het tweede voorgerecht, zalmsalade met garnalen en stukjes krab en olijven en wortel-salade.
En dan maar weer het hoofdgerecht want de zuurkool was op en er ligt nu wortelstamp.
Nu als extra groenten savooiekool in een kerriesaus.
Voor de gezonde hap, een bakje met stukjes verse ananas, meloen, appel.
Een bakje chocolade vla met dubbele slagroom als toetje.
En om het af te sluiten: een bakje chocolade schepijs, dit keer zonder slagroom want het wordt allemaal te machtig.
En nu zit ik toch echt wel vol.
Voor straks op de kamer nog een banaan en een appel mee en dan is het weer tijd voor uitbuiken...
Heel kort dit keer omdat we immers om 7 uur weer op de bowlingbaan moeten aantreden.

Vergeleken met gisteren gaat het op de bowlingbaan helemaal niet. Tenminste met mij. En zo heb ik Thony 4x moeten laten winnen.

Wat later, in de caféstraat, raken we in gesprek met de artiest van vanavond. Ook weer een eenmansband met keyboard. Het is een gezellig gesprek, maar van het optreden kunnen we alleen een enkel nummertje mee krijgen want we moeten vandaag ook nog naar het zwemparadijs. Maar we komen nog terug.

Het zwemparadijs is "Centerparcs-achtig" alleen iets kleiner van formaat. Wel alles aanwezig. Diverse bubbelbaden, stroomversnelling, een lange en pikdonkere glijbaan, golfslagbad, buitenbad + baantjesbad, sauna en stoombad maar ook een aantal gewone 2-persoons badkuipen met jacuzi. Met kinderen zou je je hier wel een tijdje kunnen vermaken. Voor ons met zijn tweeën houden we het al gauw voor gezien.
Het wordt weer vlug omkleden en naar de caféstraat voor het bier en de hapjes.
Om het weer laat te maken kijken we ook nog naar de film "Seeking Justice" met Nicolas Cage.
Een aardig vermoeiende dag als je het mij vraagt.


Geen opmerkingen: