donderdag 18 oktober 2012

GVAC baantraining 6x(200+200)m

Het is niet te geloven dat het vandaag nog 19ºC is geworden en nog steeds is als ik om half 7 richting de Kempen Campus rij. Uiteraard ga ik toch maar weer in het kort. De windjack gaat alleen mee voor de warming-up en de cooling down.

Marjolijn belooft ons geen loopscholing vandaag, maar een langere warming-up.
Het jasje gaat daarom niet aan en de warming-up blijkt toch gecombineerd te worden met loopscholing.
Op zich is dit veel zwaarder. De oefeningen duren langer maar er zijn ook geen pauzes, daar waar je in het sprintvak moet wachten tot je aan de beurt bent. We zijn daarna in ieder geval goed warm voor de kern. En dat zonder jasje aan!

Ons programma is 6x400m waarvan de eerste 200m rustig gaan en de volgende 200m hard. we krijgen daarna 100m om weer op adem te komen.
Dergelijke korte afstanden lenen zich uitstekend om wat tempo te maken.
Ik stel Dorie voor om 11 en 12km/u te doen.
Marjolijn geeft ons 1:05 voor de eerste 200m en 1:00 voor de tweede.

Wij gaan als allerlaatste van start en Jo heeft er zelfs al een rondje opzitten.
En natuurlijk gaan we veel te hard weg, de eerste keer.
Daarna gaat het stukken beter. Halen we iedereen in en dubbelen zelfs enekelen.
De tussenliggende 100 meters doen we in stevige pas, d.w.z. minimaal 0:59 en maximaal 1:06.
Dat is toch tussen de 5,5 en 6,1km/u
De 6 runs zijn zo voorbij. Niet echt zwaar, maar de warming-up heeft toch een aanslag gepleegd op mijn bovenbeen spieren. Of ben ik misschien weer te fanatiek geweest?

Onze resultaten:

 


Geen opmerkingen: