zondag 28 oktober 2012

GVAC Trimlopen - 3,9km (van zomer- naar wintertijd)

Dat extra uurtje uitslapen vanwege het verzetten van de klokken naar wintertijd, daar merk ik nou bepaald niet zo veel van. Wat wel opvalt is dat het vannacht toch al aardig gevroren heeft. 
Om 8 uur wintertijd geeft onze thermometer nog -4ºC aan. Het ziet buiten dan ook wit van de rijp.
Natuurlijk vetrek ik wat over tijd naar de Kempen Campus.
Tja, door mijn short break heb ik mijn sporttas even geledigd en omgebouwd naar weekend tas en ja.... mijn stempelkaart moet toch ook mee en dat wordt nog vlug zoeken waar ik doe ook al weer heb gelaten. En dan kom je buiten en dan ziet de Scénic er wit uit i.p.v. blauw. Ook daar heb ik dan even geen rekening gehouden.

Toch wel op tijd bij GVAC maar niet meer op tijd om nog in te lopen. De zon schijnt volop.
De Scénic gaf een buitentemperatuur aan van 2ºC dus dat ziet er veel belovend uit.
Gekleed in lange legging, T-shirt en windjack moet het wel lukken.

Het nadeel van niet inlopen is, los van de warming-up, het gevoel van tempo. Voor mijn gevoel ga ik erg rustig maar gezien de rest van het veld lijkt dat toch niet zo. Dat blijkt wel uit de eerste kilometer tussentijd die zelfs nog iets vlugger is dan een maand terug. Alleen nu gaat de tweede kilometer nog sneller en zelfs de laatste 1,9km even zo. Hoewel, na pakweg 3 km. begin ik toch wel aardig moe en buiten adem te geraken.
Met een eindtijd van 21:10 lukt het nog niet om onder de 21 minuten te raken.
Wel heb ik het gemiddelde van 11km/u bereikt.

Op mijn GVAC stempelkaart staan pas 7 van de 10 stempels en ze hebben alle betrekking op de afstand van 3,9 km. De gelopen tijden lopen in dat afgelopen jaar gestaag terug met een verschil van 6 minuut 38 t.o.v. een jaar geleden.

Even een overzicht:

 

 En de tussentijden van vandaag:

 


Geen opmerkingen: