maandag 29 oktober 2012

Het gaat een beetje de verkeerde kant op

Vanwege de short break in Assen is het energieverbruik vorige week niet opgenomen. Evenals mijn gewicht. Nu heb ik dat laatste voor vertrek en na aankomst wel gedaan en bleek het verschil nihil te zijn, de teller stond toen wel op 83,6 kg. en dat was al niet mis.
Als ik vanmorgen op de digitale glazen plaat ga staan komt die tot 84,6 kg. Tot 3x toe! Het zal dan wel moeten kloppen, helaas, zou je denken. Maar als ik het een half uur later nog eens probeer is het opeens 83,0. En dat ook 3x achter mekaar. De weegschaal opgetild, op zijn kop gehouden en wat heen en weer geschud en opnieuw erop. Resultaat: 3x een stand van 84,2kg. M.a.w. erg betrouwbaar is-ie niet.
Laat ik dan gewoon maar de hoogste stand aanhouden, nl. die 84,6kg.
Dat is een toename van 2,5kg t.o.v. 15 oktober en 1kg t.o.v. vorige week .
Het gaat dus een beetje de verkeerde kant op.
Dat wordt weer werken om het ongedaan te krijgen....

Het energieverbruik over 2 weken:
Elektriciteit: Stand 138.349kWh = 154kWh over 2 weken = 77kwh per week (+1)
Gas: Stand 23.545m³ = 38m³ over 2 weken = 19m³ per week (+5)
De laatste tijd brandt 's nachts een extra buitenlamp, TLD 36W t.b.v. extra veiligheidsverlichting. Dit zal verantwoordelijk zijn voor het hogere elektriciteitsverbruik. Nu de klok op de donkere wintertijd staat zal dat ook weer gaan schelen.
Dat het gasverbruik hoger is heeft uiteraard te maken met de koude periode waarin we beland zijn. Dit zal gaandeweg wel nog hoger uitkomen.


Geen opmerkingen: