vrijdag 12 oktober 2012

In de bios: Alleen Maar Nette Mensen

Ook deze film, "Alleen Maar Nette Mensen" is de verfilming van een boek
Ik lees geen boeken maar het in 2008 uitgegeven boek schijnt tocht echt een bestseller te zijn.
De trailer die in de bioscoop tijdens de voorfilms wordt getoond maakt het al gauw dat je deze film ook moet zien. Als het dan ook nog als reclame op de televisie komt is het alleen nog maar wachten tot ie eindelijk draait en ik de gelegenheid heb hem te zien.
Daar was vandaag mooi de kans voor.

Vrijdag om 11:20 's morgens is het uiteraard niet bepaald druk in de bios. 
Toch valt het aantal bezoekers voor deze film me niet echt tegen. 
Het is wel opvallend dat het nagenoeg alleen het vrouwelijke geslacht is wat zich in de zaal bevindt.

De film:
De trailer is er al duidelijk in. Jongeman David gaat op zoek naar andere "liefde" namelijk die met een "zwarte" vrouw. Dikke billen hebben daarbij blijkbaar een grote voorkeur. Natuurlijk zijn er de grote culturele verschillen, de vooroordelen, racisme. Alles wat onwetend is wordt vanzelf humoristisch en zo ook in beeld gebracht. Overigens ook dat werd al eerder duidelijk in de trailer.

Uiteraard zit er wel verhaal in.
Helaas kan ik niet alles even goed verstaan, maar dat ligt meer aan mijn gehoor dan aan het Surinaams of Antilliaans accent. Dat is dan weer het nadeel van Nederlandstalige films. Voor de rest is de film gewoon leuk en leuk om te zien. Wat mij betreft geen kaskraker maar wel één die je best wel gezien moet hebben.




Geen opmerkingen: