vrijdag 12 oktober 2012

In de bios: Dredd 3D

 
Ik kan me eigenlijk nog maar vaag het verhaal van de film Judge Dredd uit 1995 herinneren. Wel dat het met in de hoofdrol Sylvester Stallone was en een science fiction film. De nodige acties,schietpartijen enz.
Of Dredd 2012 nu een vervolg is of een remake moet eigenlijk vandaag duidelijk worden. Ik heb me uiteraard van te voren maar niet alvast in de recensies verdiept. Zo blijft alles open.

De film:
Dredd draait in 3D. Geen IMAX. Ook geen Sylvester Stallone. Dat zou ook niet zo veel uitmaken want het gezicht van Dredd is grotendeels opgeborgen in een helm en dat zal zo ook blijven. Wel is er de vrouwelijke en helmloze schone Anderson (Olivia Thirlby, acteerde ook in "The Darkest Hour") die als groentje mee mag doen. Voor Dredd is ze omgetoverd tot een blondine en net als Kristen Stewart (Twilight Saga) lijkt ze patent te hebben op dat sensueel licht geopend mondje met alleen de voortanden zichtbaar.


Het verhaal speelt zich vrijwel uitsluitend in een gebouw, een wooncomplex af. Het is hoofdzakelijk een oorlog tussen de judges, in dit geval Judge Dredd uiteraard, en een drugsbende. Er zijn wel de nodige schietpartijen, wat vechtpartijen maar echt spannend wordt het niet. Verder geen visueel technische hoogstandjes en weinig futurisme, iets wat van een science fiction film wel verwacht mag worden. Het had ook gewoon een film met Jason Statham kunnen zijn die het opneemt tegen een drugsbende in een pakhuis of wolkenkrabber. Hoogstwaarschijnlijk zou er dan meer actie in gezeten hebben.
Ik weet niet of het door de film komt dat ik af en toe slaperig wordt of omdat het vrijdag is, in ieder geval hoor ik de dame in de stoel naast me ook geregeld geeuwen. Ik denk niet dat het aan mij ligt.
Jammer van deze film, als je het mij vraagt...


Geen opmerkingen: