dinsdag 16 oktober 2012

Wegtraining #3

Het wordt de 3e keer dat ik mee train met de 6 km.
Voordat we starten zijn er eerste de mededelingen. In dit geval vooral de felicitaties aan degenen die afgelopen zondag hebben meegedaan aan één van de afstanden op de marathondag van Eindhoven. Natuurlijk ook de dank aan de vele vrijwilligers en fotografen.
Van hoffotograaf Peter Kramer verwachten we vanavond een link en er is ook al één link doorgestuurd, nl. die van Dries Swart.
Mijn foto's heb ik alleen nog maar kunnen bekijken, recht kunnen zetten en de bras eruit kunnen knikkeren. Op het internet zetten is nog niet gelukt. Te weinig tijd door werk en oppas op de kleinkinderen die nu herfstvakantie vieren.

Terug naar de orde van de dag.
Uiteraard een grote groep 6km-lopers. Er wordt immers "uitgelopen" van zondag.
Waarschijnlijk wordt het opgesplitst in 3 of 4 subgroepjes, maar ik merk daar niets van. Ik sluit me meteen maar aan bij de "snelste" groep. Die bestaat uit totaal 7 personen, waarvan Noud en ik de enige mannelijke lopers zijn.
Het tempo is lekker stevig (vind ik) maar is goed te doen. Er wordt volop verbaal getwitterd. Ik doe daar niet aan mee maar concentreer me op mijn lopen. Voor mij blijft de 6km. voorlopig nog wel ver.
De route gaat vanaf Sondervick tot aan de weg voor de kinderboerderij rechtsaf, over de Ambachtslaan tot aan de Sterrenlaan, rechtsaf tot aan de Pastorielaan. Hier in en dan vervolgens weer rechtsaf over het fietspad op de Europalaan helemaal tot aan de atletiekbaan.
De afgelegde afstand bedraagt 6,03km op Nouds GPS en dat in 36:47 wat betekent 9,84km/u gemiddeld.
Niet slecht. We naderen langzaamaan de 10km/u.

Omdat ik het vanmiddag met die harde wind best fris vond heb ik voor vanavond besloten een longsleeve aan te doen + een windjack. Daarover weliswaar ook nog mijn reflectiehesje.
Nu is de wind gaan liggen en blijkt ook achteraf dat die jack niet nodig was geweest.


Geen opmerkingen: