dinsdag 9 oktober 2012

Wegtraining, de laatste week vóór Eindhoven

Het begint toch al aardig frisser te worden.
Voor mij het signaal om voor wat meer ledematen-bedekkende loopkledij te kiezen.
Ik hou het bij een lange legging en een t-shirt met lange mouwen. Ik zal dat voortaan maar "longsleeve" gaan noemen, om ook maar modern en internationaal te willen klinken.
De legging is al wat aan de oude kant. Bedekkend voldoet hij nog prima, maar pasvormend is de slijt er toch wel aardig in geslopen. Resultaat: hij zakt voortduren van mijn kont af. Het touwtje daarom maar zo strak aangetrokken en met dubbele knoop en mastworp verzegeld dat het allemaal een beetje op zijn plaats blijft. In ieder geval heeft dat touwtje wel een diep spoor in mijn vetlaag achter gelaten.

Enfin, de training.
Met aanstaande zondag de grote dag voor de hele en halve marathonners wordt er deze week nog maar rustig getraind. De maximaal te lopen afstand is 10km. 
Voor mij wordt gewoon de 2e keer dat ik 6 km. ga doen. Waren we vorige week met zijn achten, nu zijn het er 3x zo veel en in net zo veel groepen gaan we dan ook op pad. 
Niet helemaal het parkoers zoals het zou moeten omdat De Locht "open" ligt, maar gaan we daarom langs de plek van de oude atletiekbaan en tussen de huizen door richting rotonde.
Ik ga mee met de voorste groep. Tempo is vlot. Het gaat lekker zo. Geen overmatige inspanning maar zeker niet te langzaam.
Het val;t daarom des te meer tegen dat de snelheid eigenlijk nauwelijks afwijkt van die van de vorige week dinsdag, terwijl het vandaag toch wel wat sneller leek te gaan. "Leek", dus blijkbaar.
De totale afstand is 5,83 km.,aldus de GPS van Lau en mijn klokje heb ik stilgezet op 36:37.
Dat betekent gemiddeld "slechts" 9,55 km/u gemiddeld. Valt dus vies tegen.

Maar, ik heb lekker gelopen en het is gelukkig droog gebleven.

Na de training mijn rood T-shirt ontvangst genomen. Die zullen we dragen tijdens de marathondag in Eindhoven rondom het GVAC-honk aan het eind van het Stratumseind (Dijk 9).
Het rode gevaar...
 


Geen opmerkingen: