zaterdag 27 oktober 2012

Winterse kou bij de Vrijbuiters

Het heeft vannacht gevroren, een graad of 2, en dat is aan de auto's en de daken van de huizen goed te zien. Ik twijfel daarom nog over wat ik nou aan zal doen. Ik wil me zelf niet te vlug al te warm gaan kleden. Mezelf een beetje harden tegen de winter.
Het wordt een gewone lange legging met een T-shirt met korte mouwen. Wel mijn loopjack erover en mijn onafscheidelijke pet op.
Wat opgehouden door tergend langzaamverkeer kom ik toch nog net op tijd voor de start. En dan blijkt het meerendeel al zelfs handschoenen aan te hebben. Ik gok er nog op.

De temperatuur is nu 2ºC, maar de gevoelstemperatuur ligt daar minimaal nog een graadje onder. Het is vooral de schrale wind die het koud maakt. Gelukkig maakt een stralend zonnetje het een heel stuk aangenamer.
In afwachting totdat Monique ook klaar is met omkeden spring ik alvast maar wat op en neer om het warm te krijgen.
De training van vandaag bestaat grotendeels uit hardlopen. Daar kan ik me in ieder geval goe mee warm houden. Af en toe gaat zelfs de rits van de loopjack een heel stuk open.

Bij de koffie is Jo toch even komen opdagen. Hij heeft Betsie meegenomen en een klein Maltezer Leeuwtje. Ook Dorris is nog op de koffie gekomen.
En zo ontbreken alleen Ine en Dorie vandaag.

Ik merk al snel dat ik er vandaag aardig aan getrokken heb. Oftewel, ik heb al snel na afloop van de training spierpijn in mijn benen. Dat belooft nog wat morgen. Dan is het weer GVAC trimlopen, de 4 km.


Geen opmerkingen: