donderdag 8 november 2012

Goed zo Herman!

Afgelopen dinsdag zag ik toch nog niet zitten. De linkerknie gaf nog te veel hinder en ik durfde eigenlijk nog niet "de weg" weer op.
Maar vandaag sta ik toch maar weer op de baan. Dan kun je in ieder geval zo weer uit stappen, als het nodig is.
Het programma voor vandaag is gewijzigd.
Was het eerst 2'-3'-2'-3'-4'-3'-2'-3'-2' hardlopen en tussendoor elke keer 1' wandelen en dat alles op een fluitsignaal, nu is het gewijzigd in 200m-300m-200m-300m-400m-300m-200m-300m-200m hardlopen en tussendoor elke keer 100m wandelen. Alles in eigen tempo. Eigenlijk lopen we dus bijna de helft minder.
Uiteraard eerst de warming-up en wat loopscholing.

Vanwege de linkerknie wordt het een test training. Dus ook rustig aan.
Ik verwacht niet dat ik het vandaag warm zal krijgen en dus gaat er over de longsleeve nog het windjack aan.

Tijdens de warming-up voelt de knie wat gevoelig. Met kleinere stappen gaat dat wel over. De grote stappen dreunen blijkbaar te hard. Gaandeweg de warming-up en loopscholing gaat het allemaal steeds beter. Dan is de knie blijkbaar warm en gaat het al lekker soepel.
Tijdens die warming-up komen we er achter dat Maria jarig is en wordt ze op de baan door Team 1 met een verjaardagslied toegezongen.

De loopscholing is dit keer op het hoogspring gedeelte.
Volgens Herman heeft Marjolijn hem 2x een compliment gegeven.
Hij is wel de enige die dat gehoord heeft en de rest van de training laat hij dat dan ook weten, steevast met 2 vingers in de hoogte. Goed zo Herman...!

En dan de kern. Dorie en ik gaan het rustig aan doen, is de bedoeling. Vanwege de korte afstanden zal tussen 10 en 11 per uur de bedoeling worden. En met kleine passen, dus een wat grotere pasfrequentie.
Het valt niet mee, dat rustige lopen. Het blijkt al snel dat we elke keer tegen de 12 per uur gaan, terwijl dat niet zo voelt. Behalve dan die kleine passen en de bijbehorende hoge pasfrequentie.
Zodra de passen groter worden voel ik het en moet ik meteen terug naar de kleine passen.
De kern verloopt dus goed en pas wanneer ik juist niet meer beweeg komt de stijfheid in mijn knie opzetten. Gelukkig niet hinderlijk.
Eenmaal thuis, been omhoog en icepack erop.
Nu maar afwachten....


Overzicht tussentijden:



Geen opmerkingen: