donderdag 29 november 2012

GVAC baantraining - buitengewoon!

Het was weer een drukke week. Veel meer uren gedraaid dan mijn re-integratieplanning toestaat. En dat kan niet ongestraft blijven. Dus eenmaal thuis om half 4 kan het ook niet anders dan dat ik me in mijn tv-stoel in slaapstand vlei en Zzzzz......

Nou is zo'n dutje voor het lopen gaan verre van gunstig. Koud en sloom werk ik toch nog maar een bord indisch eten naar binnen en dan is het "op naar de Kempen Campus".
De thermometer in de Scénic wijst intussen slechts 3ºC aan en dat zal nog wel verder dalen. Toch heb ik alleen nog een T-shirt aan met daarover mijn loopjasje. Zou dat voldoende zijn voor vanavond?
In de kantine van GVAC kijken Herman en Dorie me al argwanend aan. Korte mouwen? Ik heb nl. mijn jasje nog niet aan en wacht daar uiteraard mee totdat we naar buiten gaan. Inderdaad, korte mouwen met daarover een jasje moet kunnen. En anders weet ik dat voor een volgende keer.

De kou valt best mee. En eigenlijk hebben we dat te danken aan het feit dat het niet waait.
Na het gebruikelijke rondje inlopen volgt het eveneens gebruikelijke vragenuurtje tijdens de warming-up oefeningen.
"Hoe gaat het, pijntjes, blessures, opmerkingen...?", de vragen die Marjolijn aan eenieder persoonlijk stelt. Mijn "buitengewoon..." steekt nogal af ten opzichte van de "goed..., gaat wel..., beetje pijn hier of daar... enz..." antwoorden van de anderen. Hilariteit alom en het wordt ook nogal als heel erg positief ervaren. Niets verkeerd mee, dus. En mijn statement is gezet, want het gaat ook weer "buitengewoon" goed.

Programma na de loopscholing is 3x(200) + 4x(400) + 3x(200) met tussendoor 100m wandelen.
De 3 verschillende blokken moeten elk met een hoger tempo worden afgelegd Het tempo mogen we zelf bepalen. 2 Heren besluiten met Dorie en mij mee te lopen.
De eerste 200-tjes gaan rustig maar met de 400-tjes in iets hoger tempo heeft Dorie al wat moeite. Onze groep blijft nog bij elkaar, maar de laatste 200-tjes moeten weer sneller en zo tegen het einde kunnen de andere heren iets meer tempo maken. Desondanks alles bij elkaar de training mooi opgebouwd.
Ook de buikspieren getraind en de armzwaai, want dat moest van de trainer vanuit de loopscholing.
De opmerking van Karin Verheijden, dat ze ziet dat ik zoveel ben afgevallen terwijl dat nog steeds geen kilo minder is, mag daarom gerust op het conto van de trainer en het buikspierenprogramma geschreven worden.

En dan, de korte mouwen onder het jasje en nog geen handschoenen aan...? Géén probleem vanavond.

De resultaten:

         

Geen opmerkingen: