donderdag 22 november 2012

GVAC baantraining - Candid Camera

Voor de training van vandaag krijgen we, na de gebruikelijke 2 rondjes inlopen, weer eens wat anders te doen bij de warming-up. Dit keer doen we dat met een koppel van ongeveer gelijke lengte. Voor mij wordt dat Herman.
De oefeningen die we moeten uitvoeren zien er wat vreemd uit. Rug tegen rug en beide naar rechts en naar links draaien en daarbij telkens met beide handen high-fiven. Wat te denken van ruggen tegen elkaar en de handen omhoog achterlangs elkaar aantikken en dan bukken en omlaag tussen de benen elkaar aantikken. Ik kijk al stiekem rond of ik ergens een geheime camera kan ontwaren. Dan volgen ook nog eens 2x ½ minuut skipping op de plaats. Ongelooflijk vermoeiend en de verzuring in mijn bovenbenen voorkomt dat ik de eerste ½ minuut vol maak. Nog een keer samen 2x ½ minuut kniebuigingen, maar dat doen we zaterdags bij de Vrijbuiters ook dus dat is geen probleem.
Daarna gaan we over op loopscholing wat dit keer in het kader staat van krachttraining en stabilisatie van de buik en onderrugspieren.

En dan is het tijd voor de kern.
Vanavond een platte "piramide", t.w. 200-400-600-600-400-200m en tussen de runs 200 m. rustig.
Het is de bedoeling de looptechniek en met name de armzwaai goed toe te passen en daarbij na elke 200 m. rust de volgende run sneller te doen dan de vorige. De laatste 200 meter moeten dus het snelst gaan.

Ik klok vandaag omdat de Garmin Van Dorie bij de reparateur is. Dorie zal het tempo aangeven. Ik zou anders veel te hard gaan.
We gaan goed op tempo en elke keer wat sneller. Ook ons wandeltempo ligt elke keer op 2:06 over die 200m. ter wat toch bijna 6km/u is. De koude wind staat op de "laatste" bocht lastig op kop. Het is deze wind die de training wat onaangenaam koud maakt.
De laatste 200m. gaan we "ieder voor zich". Ik doe er 44 sec. over en Dorie volgt op 7 sec.

De kern was dit keer niet zo vermoeiend (voor mij) Misschien omdat het tempo voor mij niet echt hoog was maar ik denk vooral door de lange rustpauzes. 200m. is best veel rust en 100m. zou voor mij genoeg geweest zijn.
Omdat we veel op de rest zijn uitgelopen doen we, om op temperatuur te blijven, nog een extra rondje als toegift.

Het blijven toch altijd wel leuke en gevarieerde trainingen bij groep 1.

De resultaten van vanavond:



Geen opmerkingen: