donderdag 15 november 2012

GVAC baantraining - dobbelsteen

Onderweg naar de Kempen Campus geeft de thermometer in de Scénic slechts 5ºC aan. Meer dan frisjes, als je het mij vraagt. Met een longsleeve en mijn windjack moet ik het vanavond kunnen redden.
Het waait gelukkig niet, maar ik heb het best koud tijdens de warming-up. Pas bij de loopscholing begin ik langzaam op temperatuur te komen, maar dan ben ik intussen ook al nat van het zweet.

Vandaag is het weer dobbelsteen training. Met een koppeltje of trio met een dobbelsteen gooien en het aantal ogen bepaalt tot welke pylon je moet hardlopen alvorens wandelend en/of dribbelend terug te keren naar de dobbelsteen. De pylonen staan op ca. 50 stappen afstand van elkaar en het hardlopen moet in baan 5.

Ik loop samen met Dorie en "goed zo"-Herman.
In het begin kan Herman nog wel mee maar gaandeweg loopt hij de terugweg de kantjes er van af en pas als we weer voor de volgende run zijn gestart, haakt hij weer aan. Marjolijn gooit voor ons met de dobbelsteen. Marjolijn lijkt wel kampioen "Mens erger je niet...". Met het grootste gemak gooit ze zessen en vijven. Wij maken onze metertjes wel vanavond. In het 2e kwartier gooit ze wat rustiger aan, een paar vieren, een drie en zelfs een één.
In ieder geval weer een gevarieerde maar ook gezellige training.
En omdat Anke vandaag jarig is wordt er, dit keer in de kantine, ook voor haar gezongen.

Er is vanavond blijkbaar een ledenvergadering. Daar was ik niet van op de hoogte en met nog andere zaken op de planning voor vanavond, laat ik verstek gaan. Waar het over gaat hoor ik wel of lees het op www.gvac.nl

De resultaten van vanavond, dit keer de tijden tot op honderdsten van een seconde nauwkeurig:


Geen opmerkingen: