zondag 11 november 2012

GVAC trimlopen - de kneusjesroute

Vanmorgen twitterde ik alvast:

 

En het klopt ook. Het is vanwege die Valkenloop niet zo druk op de GVAC Trimlopen.
Zelf heb ik er ook even aan gedacht om naar Valkenswaard af te reizen om wat foto's te maken, maar de "druk" om toch weer aan mijn come-back te werken is groter, temeer omdat ik weer te maken heb met een terugval vanwege de teruggekeerde blessure aan mijn linkerknie.
Het wordt dan ook weer samen lopen met Dorie.

Bij de inschrijftafel kom ik ook Kirsten tegen, de dochter van Ellen Verkooijen. Lang geleden dat ik die gezien heb en wat komt ze eigenlijk hier in Veldhoven doen, wetende dat ze ergens in Wageningen woont? Het antwoord komt al snel. Moeder Ellen is morgen jarig, gisteren uitgebreid gevierd en vandaag hier om de restanten alcohol te verbranden.
Uit de "Hart van Brabantloop"-periode herinner ik me nog goed dat Kirsten erg hard kan lopen. Toen was 15 km/u geen uitzondering. Vandaag zal dat niet zo zijn. Vorige week is ze bij een loopje blijkbaar warming-up-loos gestart en heeft daardoor last aan een hamstring overgehouden. Dat, en het feest van gisteren, beloven "slechts" een gemiddelde van zo'n 12km/u over 2 grote rondes GVAC. Toe maar! Daar kan ik nog niet eens over mee praten.
Maar ook de bijna-jarige moeder komt vandaag bij GVAC lopen.

Tijden ons inlopen sluit een dame bij Dorie en mij aan. Zij gaat vandaag voor 10 km. Een weddenschap dat ze dat vandaag zal halen. Als ze verliest dan.... Ik heb beloofd dat niet verder te vertellen, helaas...
Ze wil met ons mee op de kleine ronde, stelt ze voor. Dat kleine rondjes doet ze dan 2x en dat vult ze tot 10km aan met rondjes op de baan. Ons tempo van ongeveer 24 minuten over het kleine rondje bevalt haar wel.

Onze eerste kilometer gaat in 5:58 wat neerkomt op een zuchtje sneller dan 10km/uur. terwijl de tweede kilometer precies 10km/uur is. Echter daarna moet onze meeloopster helaas al afhaken.
Terwijl wij ons rondje verder afwerken passeren we nog een kleine-ronde-loper en sluiten we onze trimloop af in precies 23:00 rond.
De medeloopster volgt inmiddels op respectabele afstand maar gaat stug door voor de 2e ronde. Later zien we haar binnen komen en nog wat rondjes op de baan afwerken. Ze zal die 10km wel gehaald hebben.

In de kantine halen we samen met Ellen en Kirsten nog wat ouwe koeien uit de sloot. We zien hen niet zo vaak meer en natuurlijk komt de "Hart van Brabantloop" ook weer ter sprake. Ellen geeft ook aan blij te zijn weer oude bekenden te zien hier bij GVAC. Eventjes terug op het honk en weer een kleine reünie brengt toch weer dat oude gevoel naar boven.

En over dat "oude gevoel" gesproken: hieronder dan de groepsfoto van onze laatste "Hart van Brabantloop" op de Grote Stoel in Oirschot in 2007. In de cirkels resp. Ellen en Kirsten.



Tot slot de tussentijden van vandaag:



Geen opmerkingen: