zondag 25 november 2012

GVAC-trimlopen - Stormy Sunday

De afgelopen 2 dagen waren nogal vermoeiend.
Vrijdag samen met vrouwlief en zoon Danny de schutting aan de achterkant van onze tuin vernieuwd. Deels in de regen, helaas. Gisteren de resten afgewerkt.
En dan blijkt dat ik toch nog steeds niet voor de volle 100% hersteld ben.
Gevolg: Gisteren zo vermoeid dat ik na een paar dutjes overdag al om half 10 's avonds in mijn bed duik. Een fractie later ben ik dan al vertrokken.
Dan denk je 's morgens weer op tijd wakker te zijn maar nee hoor. Om 9 uur komt Holly (die is vannacht samen met Luuk en Lizzie blijven logeren) me wakker maken. Even later nog een ontbijt op bed door Lizzie gemaakt. En om half 10 is het dan hoog tijd om me op te maken voor de trimloop bij GVAC.

Het wordt weer de kleine ronde, maar waarschijnlijk voor het laatst. Volgende maand wil k aan de grote ronde beginnen.
Ook heb ik al besloten dat ik op het 2 km. punt niet bij Dorie weg zal gaan. Met die vermoeidheid, maar ook nog de spierpijn in mijn bovenbenen wil ik niet gaan forceren. Daarbij staat er vandaag ook nog eens een storm over Nederland. Bij ons hier in het Brabantse betekent dat windkracht 5 en max. 6, terwijl dat aan de west- en noordwestkust resp. 9 en 10 is. Een westenwind bij de trimloop van GVAC, dat wil ook zeggen dat de wind richting Knegsel en richting de finish pal op kop staat en dat van rugwind weinig profijt te verwachten valt omdat de terugweg door de bossen gaat en wind hier nauwelijks merkbaar is.

We starten uiteraard rustig en zien nog net de klok door de wind omwaaien. Eenmaal van de campus af staat de wind meteen al op kop. Dat is al duidelijk te merken aan de 1-km.-tijd. Meer dan 6 minuten. Nog even lopen we redelijk beschut door een coniferenhaag, maar dan lopen we opeens vol in de wind. Ik ga maar voorop lopen om de wind te vangen. Dorie volgt maar de 2 andere volgers moeten afhaken. Het is lastig om voorop te lopen. Niet zo zeer door de wind maar omdat ik telkens geneigd ben te hard te gaan. Het is dus om de 5 stappen achterom kijken. Daardoor verzwik ik ook nog mijn enkel op de rand van het fietspad. Gelukkig zonder gevolgen.

In verhouding hebben we de 2e kilometer ietsjes beter afgelegd, maar de tussentijd is wel bedroevend.
Eenmaal op de terugweg gaat het met de wind in de rug een stuk gemakkelijker.
Vanaf het 6km-punt van de grote ronde, met nog zo'n 350 meter te gaan, ga ik op eigen tempo verder.
Mijn eindtijd wordt 22:38 en Dorie volgt op 27 seconden in 23:05

De resultaten van vandaag:




Geen opmerkingen: