dinsdag 27 november 2012

GVAC wegtraining - links, nee rechtdoor, of rechts, nee toch maar links...

Vroeg in de avond regent het. Hoewel dat niet zo veel goeds voorspelt is het bij aankomst op de Kempen Campus gelukkig weer droog.
En er is blijkbaar weer iets te doen. Ouderavond of zo. Het is weer verschrikkelijk druk met geparkeerde auto's. Ik vind nog wel een plekje maar er zijn er al bij die zelfs buiten de Campus moeten parkeren.

Onder leiding van Noud en Lau ga ik mee met de 6km. Noud neemt een groep mee op snelheid 10+.
Te veel voor mij en dus sluit ik me bij de grootste groep aan, bij Lau.

In steno legt Lau de route uit. Ik ken geen steno en vertrouw dus maar op de trainer en hulptrainers. Maar die kennen ook geen steno. Het is meerder malen "links? Of rechts?" en bij de rotonde bij de BMW-garage op de Kempenbaan is de verwarring het grootst. Lau, die de rode lantaarn draagt, had toch gezegd "hier links?". Nee zegt de ander, bij de BMW-garage, ietsjes verderop en dus rechtdoor, maar dat kan niet. "Dan moet het rechtsaf zijn...". En zo beweegt de frontlinie rechtsaf over de rotonde totdat we door de inmiddels op de rotonde gearriveerde Lau worden teruggeroepen. Toch maar linksaf...

We vervolgen onze weg terug over de Europalaan en omdat we bij lange na niet aan de benodigde 6km zijn maken we nog een extra lus over de Knegselseweg tot aan Box en vandaar weer terug naar de baan.

Volgens de GPS-sers is het 5,6km. Ik heb zeker 200m. extra gelopen met het teruglopen en kom dus op 5,8km.
De nog extra 250meter heb ik gelopen nadat ik mijn klokje al had stilgezet en tel ik niet mee.
De eindtijd: 36:30. De gemiddelde snelheid: 9,53km/u

Nu is dit niet helemaal juist. Tijdens de training heb ik diverse keren stilgestaan vanwege de verwarring over de route en heb ik ook enkele keren teruggelopen naar de achtersten. Als we al een minuut verloren hebben met de wegverwarringen, dan loopt het al aardig tegen de 10km/u aan.

Het ging lekker vandaag. Niet zo vermoeid zoals vorige week.
De voorste groep deed een gemiddelde van 10,7km/u. Blij dat ik niet met die groep ben mee gegaan. Dat is nu nog veel te vroeg.


Geen opmerkingen: