dinsdag 20 november 2012

GVAC - wegtraining, opnieuw bij de 6

De linkerknie is weer zover hersteld dat de duurtrainingen weer opgepakt kunnen worden. En dat is ook wel nodig. Afgelopen zondag werd weer pijnlijk duidelijk dat het behoorlijk aan uithoudingsvermogen, zeg maar conditie, ontbreekt.
Toch wil ik vandaag weer met de 6 km. mee. Het is al weer effkes geleden.

Groep 6km gaat o.l.v. Anita en Arie.
Vanwege de grootte van de groep wordt deze al meteen voor de start gesplitst in 9 en 9,5km/u
Dat wordt dan die laatste voor mij.

De route gaat via Knegselseweg naar de Kromstraat/De Plank richting de Kempenbaan, linksaf tot aan de toerit MMC/ASML en van daar af weer terug naar de baan. Tussendoor nog even een keertje linksaf richting Witven en weer omdraaien om er voor te zorgen dat de afstand niet korter is dan de afgesproken 6 km.
Tot 3x toe mogen we tot aan een afgesproken punt versnellen. De eerste keer doe ik volop mee maar na deze versnelling blijf ik, naar mijn zin, veel te lang buiten adem (hoezo conditie?). 
De volgende 2 versnellingen doe ik het daarom wat rustiger aan.

Eenmaal terug op de baan klok ik 40:40 af. Een van de GPS-ers heeft 6,53km genoteerd. Met de keren dat ik na een versnelling ben terug gelopen kan ik de afstand voor mij gerust op 6,6 km zetten. 
Dat betekent een gemiddelde snelheid van 9,7km/u. Ietsjes sneller dan was afgesproken.
Desondanks ben ik aardig vermoeid, wat hoofdzakelijk te wijten is aan de versnellinkjes waar ik onder het lopen niet goed van herstelde. Het toverwoord blijft nog steeds "conditie..."

Ik zou dus bij de GVAC-trimlopen best wel weer eens een grote ronde, à 6,35km. kunnen lopen. Dan zou ik er met dit tempo 39 minuten over doen. Ik weet nog niet of ik dat dan al wil. 
Laat ik daarom maar eens afwachten tot december...


Geen opmerkingen: