woensdag 21 november 2012

In de bios: House At The End Of The Street

Bij Pathé is het vanavond Ladys Night. Bij aankomst is men nog druk in de weer met de voorbereidingen. Zo zie ik ook de opbouw van een podium en daarom heen onmiskenbaar een ingepakt drumstel en een gitaar en dan de knoppen-apparatuur van een mengtafel. Er komt dus een optreden, vanavond.
Maar daar kom ik niet voor. Voor mij nu "House At The End Of The Street"
Samen met "Paranormal Activity 4" behoren "Sinister" en "House At The End Of The Street" tot de horrorfilm van deze week. Van laatstgenoemde heb ik van tevoren geen enkele trailer gezien, noch gelezen waar de film over gaat. Ik laat me dus verrassen.


De film:
Eigenlijk is het concept erg standaard. Moeder en dochter verhuizen zonder vader naar een (erg) groot huis. Het huis van de buren staat leeg, maar niet echt en daar is in het verleden dan ook een dubbele moord gepleegd. dochter raakt bevriend met schooljeugd in het dorp maar ook met de buurman.
Het is allemaal niet echt spannend, laat staan eng. Langzaamaan begint er wat spanning in de film te komen. Dit wordt echter grotendeels teniet gedaan door een slechte achtergrond muziekkeuze.
Zoals het hoort loopt de spanning na drie kwart van de film hoog op.
Eind goed, al goed? Nou, laat ik dat maar in het midden laten.
Maar helemaal aan het eind van de film wordt alles pas goed duidelijk en kun je de film opnieuw van begin af aan kijken maar dan door een andere bril.
Helaas valt deze film toch echt niet in de categorie horror en hoort ook niet in bovenstaande rijtje thuis.
Wel leuk om Jennifer "Hunger Games" Lawrence weer in actie te zien.
Gek genoeg is dit ook de laatste keer dat hij in Pathé Eindhoven draait. Mogelijk dat dat te maken heeft met het hele grote aanbod van films de laatste tijd. In ieder geval blij dat ik hem nog heb kunnen zien.

De hal van de Pathé staat inmiddels vol met kraampjes en stands met vrouwen-liefhebberij-prullaria. Hoe zou dat zijn bij een Gentlemen Night of Gents night? Allerlei soorten bier en spelcomputers?
In de hal staat de band klaar om te beginnen. Na 5 minuten wachten zonder nog maar één klank gehoord te hebben vind ik het te lang duren en verlaat de bioscoop, op weg naar Tony's Wok voor ons avondeten....






Geen opmerkingen: