donderdag 22 november 2012

In de bios: Taken 2

Naar 'Taken 2" heb ik lang uitgekeken.
Vanaf het moment dat de trailers in de bioscoop verschenen heb ik de eerste versie er nog eens op na geslagen. Een nieuwe trend tegenwoordig is ook dat bij de uitgave van nieuwe films, eerdere producties nog een keer op de televisie verschijnen. Expendables, Astrix & Obelix, Twilight, noem maar op, en zo ook dus Taken (1).
Het is vandaag de eerste dag dat hij in Pathé Eindhoven draait en laat ik daarom er meteen maar naar toe gaan. Omdat de eigenlijke plannen voor vandaag in het water zijn gevallen (terwijl het juist zo prachtig zonnig weer is) kan ik mooi van de gelegenheid gebruik maken.

Het is niet druk in bios. Heel normaal voor een donderdagmiddag.
Ik trakteer mezelf op een bakje Bugles Nacho Cheese, in de veronderstelling dat ik er zo'n tube kaas bij krijg. Helemaal mis. Gewoon alleen maar een pakje Bugles Nacho Cheese. Niets mis mee. Had alleen iets anders of iets meer verwacht.

De film:
Ging "Taken" over de ontvoering van zijn dochter, in "Taken 2" krijgt Bryan wederom te maken met een ontvoering. Je moet je toch een beetje aan de titel houden, zou ik zeggen. Dit keer zijn het de familieleden van het geboefte, die in de eerste aflevering het leven lieten door toedoen van Bryan (=Liam Neeson), die in dit vervolg op wraak zinnen..
Maar Liam Neeson is, ondanks al aardig op leeftijd te zijn, nog steeds een super agent, met super gaves.
Dat betekent dat de film weer doorspekt is van gevechtscénes, achtervolgingen en het super-intelligent hersengebruik van Liam.
Ik heb het aantal doden niet geteld maar het is inmiddels zo gewoon geworden dat je er al helemaal aan gewend raakt. Tja, wat zou een actiefilm zijn zonder het doodschieten van al die slechte mensen?

Ik hou wel van dit type actie film.
En ook dit keer tekent onze vaderlandse Famke Janssen voor de ex van onze superheld. De vertolking van Maggie Grace als dochter vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Ze komt mij te onnatuurlijk te jong over, met haar 29 herfsten. Ik zie haar liever in een wat oudere dochtersrol zoals die in "Lockout".

Zo, na deze actiefilm wordt het onderhand ook weer eens tijd voor een Jason Statham film
Voor mij, vandaag in ieder geval een geslaagde bioscoop-middag.





Geen opmerkingen: