woensdag 14 november 2012

In de bios: Twilight Saga - Breaking Dawn part two

 
Laat ik nou denken dat "Breaking Dawn part two" in 3D zou zijn. Geen idee hoe ik daarop kom. Het is dus gewoon 2D.
Omdat ik nog helemaal niets van de voorgaande delen heb gezien heb ik maar een inhaalslag gepleegd.
Geen echte marathon, maar wel in een paar dagen, lees avonden, de delen "Twilight", "New Moon", "Eclipse" en gisteren nog "Breaking Dawn part one" zitten kijken. Dan sluit "Breaking Dawn part two" daar naadloos op aan. Geen "herhaling van het voorafgaande" noodzakelijk.

Zo op het middaguur is de zaal (gelukkig) nog niet gevuld met jeugdige pubers, of beter gezegd puberinnen. Toch hoor je af en toe wel wat ge-ooh en ge-aah en gegiechel, maar echt maar uit één kant van de zaal.

In het blad "Preview (9)" wat bij Pathé gratis is mee te nemen, wordt uiteraard ook deze film besproken. Grappig is de term "open-monden-zijn-sexy"-look en dat is nu juist typisch waar Kristen haar bekendheid aan te danken heeft. Degene die "Panic Room" kennen, hebben daar al een piepjonge Kristen zien acteren. Ik wist het niet maar bij het zien van dat mondje moest ik toch even googlen, en ja hoor...

Gisteren werd overigens in heel Nederland een Twilight marathon gehouden. 5 films achter mekaar! Vreemd genoeg wordt dat in de V.S. pas morgen gedaan. Zijn wij eens een keer eerder.

De film:
Nu ik gisteren pas deel 4 heb gezien, oftewel "Breaking Dawn part one", is het wel zo prettig dat het verhaal vandaag gewoon weer door gaat. Het is het laatste deel zodat er een echt eind aan gebreid moet worden. Ik heb geen enkel boek gelezen dus alles blijft een verrassing. En een verrassing wordt het. Het verhaal gaat eigenlijk wat sloom vooruit, als je het mij vraagt. Af en toe lijkt het alsof de film gewoon lang moet duren. Er had wat mij betreft iets meer tempo in mogen zitten. Uiteindelijk wordt het wel allemaal goedgemaakt.
Ik vind het een goede film. Natuurlijk zoals altijd, je houdt wel van dit soort films of je hebt er een gruwelijke hekel aan. Maar als je van de eerste 4 delen genoten hebt, dan mag deze laatste beslist niet ontbreken.

Grappig is ook dat door mijn vele bezoeken aan de bioscoop ik nu merk hoeveel dezelfde acteurs in zoveel verschillende films spelen. Dan heb ik het nu bijvoorbeeld over Anna Kendrick, Dakota Fanning en Maggie Grace

Zo, de Twilight Saga kan ik nu ook afsluiten. 



En dan vraag ik me af of de, nog zo jonge, Kristen al naakt te zien is ...?
Eh... ja ja! In de film "On The Road" (mei 2012) gaat ze zelfs voor een triootje uit de kleren.
Maar meer foto's heb ik nog niet op internet kunnen vinden:



Geen opmerkingen: