zaterdag 17 november 2012

Optredens, Sinterklaas en de Vrijbuiters

Geen training Vrijbuiters vandaag. Dat had ik vorige week al aangekondigd.
Nee, vandaag staat in het teken van 2 optredens van de kleinkinderen Holly en Damian.
Holly (4j.) met de DéDé danseresjes treden op in het City Centrum waar Sinterklaas pas later die dag zal arriveren en Damian (8j.) doet zijn optreden namens Cardio in de Heikant en hij wél voor Sinterklaas.
En als grootouders moet je natuurlijk bij beide optredens aanwezig zijn.
En terwijl de Sint zijn intocht doet in Roermond wachten wij in Veldhoven al op hem zodra hij zijn voet aan wal heeft gezet.
Eerst maar naar het City Centrum waar het marktplein er al voor is ingericht.
Het is best frisjes en waterkoud. De thermometer in de Scénic gaf 6ºC aan.
Het is nog wachten tot de harmonie eindelijk wil stoppen maar dan zijn dan eindelijk, wat over tijd, de danseresjes van DéDé aan de beurt.
Holly zit in de 2e groep en ze doet het goed. Ik maak foto's en Marcia filmt met de Iphone, totdat na 2 minuten de accu leeg is. dus neem ik het vlug nog even met mijn fototoestel over. Dat is gelukkig nog gelukt.
En natuurlijk is er ook hier weer een asociale moeder bij die op moment dat het programma begint, over de hekken klimt en privé begint te filmen en daarmee het zicht ontneemt van alle kinderen achter de hekken. En waarom doet de organisatie daar niks tegen en waarom sta ik er zelf zo ver vanaf... ? Nu zijn de kinderen er weer de dupe van. Ik weet het niet, een volgende keer dan.........

Daarna is het hurry-up naar het winkelcentrum in Heikant. Daar staat een veel kleiner en lager podium opgesteld en staat het publiek al op een meter van het podium af. Dan kun jet het wel raden, niemand kan nog iets zien dan die paar mensen daar vooraan, plus de kinderen daarachter die op de schouders van ouders mogen zitten. Dat de organisatie niet heeft kunnen bedenken om er een grotere cirkel van het podiumpje af te maken zodat meer mensen wat kunnen zien. Gelukkig heb ik een tafel bemachtigd en eenmaal daarop staand kan ik het podium wel zien. Alleen jammer dat net de vlaggenversieringen in beeld hangen. Het lukt me wel om Damian te filmen. Daar moet ik wel wat op en neer en heen en weer gaan want de kinderen op schouderhoogte bewegen ook naar links en naar rechts en van de schouders af en weer op de schouders. En dat allemaal in die paar minuutjes van het optreden van Damian.
Terwijl de Sint en iedereen zich opmaakt voor vertrek naar het City Centrum gaan vrouwlief en ik, na nog even vlug een bezoek aan de snackbar, naar huis. Eventjes genoeg voor vandaag.
Vanavond nog wel naar de verjaardag van broer Thony in Breda en dan kunnen we weer een drukke dag afsluiten.
En morgen is het weer een drukke dag...



Geen opmerkingen: