maandag 24 december 2012

De kortste dag....

....was ook meteen de dag dat de wereld zou vergaan.
Op zo'n dag komt het energieverbruik niet meer zo nou, zou je dan denken. Eens zien wat dat voor deze week heeft opgeleverd.

Elektriciteit: Stand = 139.049 Verbruik = 93kWh (+11)
Gas: Stand = 23.882 Verbruik = 48m³. (-16)
Gewicht =82,2kg (+0,6)

Je zou dus denken dat het niet meer zo nauw kwam met het elektriciteitsverbruik, want dat is abominabel hoog gestegen. 
Dat heeft echter enigszins te maken met wat kerstverlichting die is aangegaan. Maar de bulk aan verlichting, nl. die in de tuin, is pas sinds vandaag aan. Dat, en nog meer extra kerstverlichting in huis, wil zeggen, dat maandag over een week het elektriciteitsverbruik wel tot recordhoogte zal stijgen. 
Blijven we onder de 100kWh? Ik ben er bang voor.

Met het gasverbruik compenseren we de boel een beetje. Pakken we nog even dat voordeeltje van de zachte winterstart mee.

En zolang ik me nog weinig aan trek van mijn gewicht, zal dat nog steeds blijven schommelen. Hoewel ik vind dat het eigenlijk nog wel meevalt. Met de aanstaande kerstmaaltijden en tussendoortjes zal het volgende week er wel anders uitzien, ben ik bang...



Geen opmerkingen: