donderdag 27 december 2012

GVAC - baantraining: hard, harder, nog harder, hardst.

Tijdens het bezorgen van het GVAC clubblad, de Korziaan, heb ik wat last gekregen van duizeligheid en trillende handen en benen. Het duidt bij mij dan vrijwel altijd op honger. Alleen, dat heb ik niet echt. Wellicht dan een tekort aan suiker? Weer thuis dan maar vlug aan het eten geslagen, maar dat heeft toch niet helemaal het juiste effect. De duizeligheid noopt me nog steeds om mijn ogen te sluiten. Omdat de slaapkamers bezet zijn met slapende kleinkinderen, duik ik maar op mijn eigen kamer in mijn filmstoel in slaapstand. En dan duurt het niet lang meer of ik verslaap mijn hele middag. Helaas.

Het is inmiddels al half 6 als ik nog wat slaapdronken mijn bord vol laad met avondeten. Eigenlijk veel te veel vóór een training, maar dan moet ik het zeker rustig aan doen.
In de kantine van GVAC zit groep 1 al op mij te wachten. Niet echt, maar zo lijkt het. Dorie is er in ieder geval niet bij.
Tja, het regent en niet zo zuinig ook. Daarom krijgen we binnen nog de instructies en wordt ieders status door Marjolijn geverifieerd. Het wordt ook geen loopscholing in het sprintvak. Allemaal te maken met de weersomstandigheden. We doen gewoon een rondje inlopen en dan al lopend de warming-up oefeningen.
Het is erg rustig op de baan. Zeg maar gerust stil. Zo stil, dat als ik fluister dat het elke donderdag zo'n weer is, iedereen dat ook gehoord heeft. Maar ook Marjolijn geeft toe dat er een tijd is geweest dat het leek alsof het alleen op de donderdagavond met bakken uit de hemel kwam. In ieder geval zijn ook nu weer alle watjes thuis gebleven.

Tot overmaat van ramp heb ik mijn windjack vergeten.
Gelukkig heb ik een regenbestendig trainingsjack bij en die gaat dus aan. 
Het blijft eigenlijk best vreemd. Ik heb een trainingsjack/pak maar die doe ik niet aan tijdens de training maar wel er vóór en er na. Vandaag doet mijn jack dus wél zijn eer aan.

Het programma van de kern is vandaag 4x800m in eigen tempo met daartussen 200m wandelen. De 4 blokken van 800m moeten wel elke keer sneller gaan. Dus hard, harder, nog harder en hardst.
Met een goed gevulde maag een een trainingsachterstand van 3 weken zal ik vandaag zeker niet te snel gaan. Ik draai vandaag de blokken ook in mijn eentje nu mijn loopmaatje aan de buurtborrel is.
Uiteraard gaat het eerste blok rustig aan, hoewel ik toch vlak achter een damesduo uit groep 3 aan hobbel. Het is in de regen lastig te zien hoe de tussentijden op de 100m-pionnen zijn. Daarbij lopen we ook nog in baan 2 en hoger vanwege de plassen in de eerste baan. Maar het eerste blok gaat beslist niet te snel en het 2e en 3e blok gaat ook telkens iets vlugger. Nog voor ik aan de laatste run begin heb ik het hele veld al gedubbeld. Het laatste blok ga ik "voluit". En passant dubbel ik Jo en Anke nog een keer. Het wordt ook de enige run die ik op 12km/u afleg. Dat geeft aan dat ik dus deze training zeker niet te hard gegaan ben.
In mijn uitloop-lap praat ik weer wat met Theo bij, die ik weer eens sinds lange tijd zie.
De cooling down doen we binnen. Inmiddels regent het overigens niet meer.

De resultaten van vandaag:
 



Geen opmerkingen: