zondag 23 december 2012

GVAC trimloop na het einde van de wereld

Het is al 2 dagen geleden dat de wereld is vergaan.
Het is nog te merken. Het regent nog steeds voortdurend en de wind houdt maar niet op met waaien.
Het enige wat nog niet zo negatief is, is de temperatuur. Op de thermometer van Box wordt zelfs nog 13ºC aangegeven.
Deze maand heb ik nog geen één stap in mijn ASICS gezet. Niet bij GVAC, maar ook niet bij de Vrijbuiters en ook niet bij trimlopen. Kortom, december is tot nu toe loopeloos geweest. Als reden was er o.a. de gladheid maar grotendeels ook de aandoening in mijn rug. De eerste is achter de rug (toepasselijk), de tweede bijna...
Bijkomend nadeel van die absentie is, dat ik weer niet meer aan het weer gewend ben. Of beter gezegd, weer niet weet wat ik aan moet. Vandaag is het gelukkig niet zo winters. Eerder herfstachtig. Daarom hou ik het maar gewoon op een long-sleeve met daarover een dun loopjasje.

En dan de planning. Die stond voor december op een rustige aanvang met 6km. Nou, daar zie ik gezien de omstandigheden voorlopig nog maar van af. Het wordt gewoon weer 1 rondje à 3,9km samen met Dorie.
Van Wally krijg ik zeer positieve reacties vanwege mijn aanwezigheid  op de trimloop, ondanks dit helse weer. Ja, ja, het is een onderdeel van mijn Die-Hard-2013 training.... En het mag ook wel gezegd worden, er zijn slechts 34 lopers geteld. Die afwezigen, dat zijn dus de watjes.

Uiteraard gaan we rustig van start. De eerste paar honderd meter gaan zo gemakkelijk dat de neiging er al is om wat mensen voorbij te gaan. Doen we niet want we weten dat eenmaal buiten de Kempen Campus we de harde wind vol op kop hebben. En dan hebben we die brede ruggen vóór ons hard nodig.
De eerste 2 kilometers gaan ongeveer gelijk op. Judith loopt met ons met de kleine ronde mee, alleen snijdt zij de bocht door het Oeienbosch af waardoor ze meteen een voorsprong heeft van wel 20 meter. Zoveel scheelt het als je zuinig loopt. Omdat het geen wedstrijd is doen wij het nu keurig volgens de regels. Na 500 meter zijn we er al weer bij en gaat het er op en er over. We hebben nu op de terugweg de wind in de rug. De laatste 350 meter op het fietspad richting de atletiekbaan, de wind weer vol op kop, loop ik in eigen tempo door naar de finish. Het levert me zo'n 12 seconden voorsprong op Dorie op, 23:12min. tegen 23:24min. Judith volgt op ongeveer 22 seconden.

Toch hebben de afgelopen weken er hard in gehakt. De conditie heeft er zwaar onder geleden en ook nu moet ik toegeven dat ik goed moe ben. Of dat nu komt door de versnelling op het laatste stuk of over de gehele afstand in het algemeen, dat kan ik nu niet goed beoordelen. In ieder geval is het weer het zoveelste begin dit jaar. Wat zal 2013 brengen...?

De resultaten van vandaag:







Geen opmerkingen: