zaterdag 29 december 2012

In de bios: Cloud Atlas


Cloud Atlas:
Dit is weer zo'n film die al even draait maar altijd laat, op zijn vroegst pas om half negen 's avonds. Als je weet dat deze film 3 uur duurt dan zegt dat al genoeg. Maar.... deze week draait hij vroeger, en wel al om 6 uur. Voor Kathy en mij het sein om voor vandaag af te spreken en meteen haar uit-eten-kadootje te geven: sushi!

Daarvoor gaan we vóór de film naar Sushi Restaurant Fuso, tegenover het station Eindhoven.
Het eten is voortreffelijk en alles gaat snel. We mogen normaal gesproken 2 uur onbeperkt eten, maar omdat we de "lunch" gebruiken en het al half 4 is mag dat maar tot 5 uur. Maar die anderhalf uur is voor ons ruim voldoende om ons buikje vol te eten. En dat voor maar € 41,00 voor ons tweeën inclusief drank! Dat zullen we wel vaker gaan doen...

De bioscoopkaartjes waren al besteld en dus zitten we comfortabel op de achterste rij. Het is al redelijk vol in de zaal.

De film:
Ik heb me, zoals gebruikelijk, van tevoren niet verdiept in deze film. (Het blijkt een verfilming van het gelijknamige boek te zijn) Alleen de trailers heb ik in de bios gezien en waren voor mij genoeg aanleiding om er naar toe te gaan. En waarom het 3 uur moet duren heeft ook de nodige nieuwsgierigheid opgewekt.

Als ik nu moet vertellen waar de film over gaat dan kan ik dat echt niet. Eigenlijk zijn het een aantal verhalen die door elkaar heen gespeeld worden. Verhalen die op verschillende locaties plaatsvinden, op totaal verschillende tijdstippen, van het verre verleden tot in de verre toekomst. Enkele zaken komen wel telkens terug in elk verhaal of hebben in ieder geval met elkaar te maken. Maar hoe of wat, dan zou ik de film nog eens moeten gaan zien. Maar nog een keer 3 uur, dat denk ik niet.
Aan het einde van dit 3 uur durende epos worden in de aftiteling nog foto's van de diverse figuren getoond met de daarbij behorende acteur of actrice die al deze rollen speelt.
Het blijft een vreemde film. Ik zal toch eens op internet gaan zoeken waar deze film eigenlijk over gaat...
Ingewikkeld? Onderstaand plaatje geeft weer hoe de relaties tussen de 6 verhalen met elkaar te maken hebben en welke acteurs/actrices de rollen spelen. Al iets duidelijker??? Klik ook op de links in de tekst.


Officiële trailer CLOUD ATLAS (NL SUBS)

 



Geen opmerkingen: