zaterdag 22 december 2012

Sla ik de Vrijbuiters toch al weer over...

...alleen heb ik me nu de dag van tevoren wel even afgemeld via Dorie.
Reden: vandaag ga ik met de 2 oudste kleinkinderen, Luuk en Damian, naar de bioscoop, naar de film van half 1 in Eindhoven.
Maar voor het zo ver is is het eerst in alle vroegte kerstboodschappen doen.

Het is net 8 uur geweest als we al amper een parkeerplek kunnen vinden op de parkeerplaats van de Nettorama in Eindhoven. Alléén de Nettorama is open en daar is het al behoorlijk bedrijvig.
De kerstinkopen zijn altijd al anders dan de normale boodschappen. Onze winkelwagen is echt afgeladen vol en wij zijn nou niet bepaald de enige met dat probleem. Gelukkig zijn er voldoende kassa's open en eenmaal in de tassen geladen komen we uit op 5 shoppers vol. Hoe bestaat het! Ruim 150 Euries! In de tijd van de Florijnen zouden dat er al ruim 330 geweest zijn. En dat voor de boodschappen in slechts één winkel. En er moeten er nog enkele volgen....

Vroeg boodschappen doen heeft ook het voordeel dat we weer vroeg thuis zijn. Om half 10 dan maar aan het ontbijt en meteen de afspraak maken met Kathy om vanmorgen nog vlug even de accu van hun auto te vervangen. Moet kunnen, want de volgende afspraak is pas om half 12.

En dan sta ik daar met mijn gereedschap klaar, rijdt er naast mij een Renault Laguna zich tot aan de bodem toe vast in de zachte berm naast de parkeer plaats.Wat de bedoeling is, is mij een raadsel want ze komen niet om te parkeren maar zijn op weg naar het vliegveld.
Long story short: Dennis en ik zorgen ervoor dat hij er weer uitgetrokken wordt en zijn weg kan vervolgen. Het kost mij mijn sleepkabel maar dat wordt met € 20,00 vergoed. Ook Dennis krijgt een fooitje toebedeeld. En dan is het verder werken aan de accu. Een fluitje van een cent. Even later start de Opel Corsa als een tierelier.

Ondanks het oponthoud ben ik op tijd terug om samen met Danny en Luuk en Damian naar de Pathé in Eindhoven te gaan. Naar Wreck-it Ralph 3D in het nederlands
Na afloop lopen we nog even door Eindhoven heen voor wat computerspelletjes maar het is een drama. Het regent dat het giet, overal liggen grote plassen en het is overal loei- en loeidruk. Ik ben eigenlijk de enige die wat mee naar huis neemt, een Van Haasteren-puzzeldoos, 3 puzzels à x1000stukjes voor nog geen 13 Euro!
 
Het wordt richting Veldhoven wel even wat zigzaggen door het verkeer want poehee, wat rijden er dan ook veel klunzen rond. Of rijden, midden op kruispunten stilstaan en zo.

Als vrouwlief terug is van een verjaardag in Knegsel en ik terug van de koffie bij het afzetten van Danny en Damian, trakteren we ons zelf maar op afhaal chinees. Dat hebben we wel verdiend vandaag.


Geen opmerkingen: