maandag 31 december 2012

Standen voor de jaarafrekening

De standen voor de eindafrekening moeten worden doorgegeven. Dat kunnen dan mooi de standen zijn die ik wekelijks op zondagavond registreer.
Wat ook de eindstand is, is mijn gewicht. Die zou aan het eind van het jaar op 80kg moeten staan!

Elektriciteit: Stand = 139.257, Verbruik = 208kWh (+115)
Gas: Stand = 23.968, Verbruik = 86m³ (+38)
Gewicht = 82,1kg, (-0,1)

Elektriciteit stand vorige keer: 138.472, Verbruik = 785kWh
Gas stand vorige keer: 23.602, Verbruik = 366m³
Gewicht: stand op 2-1-2012: 85,4kg, Afgevallen = 3,3kg

Het elektriciteitsverbruik is echt GIGANTISCH!!
Ik heb het eens nagekeken hoe het in de vorige Kerstperiode zat. Toen was ook al een stand van 140kWh opgenomen én was er slechts de lichtslang onder de carport die de grote stroomvreter was. Vanaf deze week branden er nog 2 extra lichtsnoeren in de achtertuin, samen goed voor meer dan 500Watt. Daarbij ook nog een "tuinlamp" opgebouwd uit een lichtsnoer. Tel alle extra binnenverlichting daar bij op, zoals de kerstboomverlichting, de diverse lichtsnoertjes in potten en pannen, het nepvuur in de vuurkorf en de sierverlichting in mini-kerstboompjes, kerststerren en kerstkransen. Ik weet wel zeker dat er totaal meer dan een kilowatt aan verlichting extra brand, waarvan de grootverbruikers ook nog de hele nacht doorbranden. Een mooi gezicht, dat wel, maar het betekent wel meer dan het dubbele aan elektriciteitsverbruik. Die gezelligheid mag hooguit nog een weekje duren en dan gaat het toch echt weer definitief uit.


Ook het gasverbruik is veel hoger dan verwacht. De temperatuur is deze week niet bepaald winters geweest. Ik had daarom meer een zelfde of iets hogere stand dan vorige week verwacht. Waarschijnlijk is de oorzaak de harde wind die deze week het huis wel veel heeft afgekoeld.

De belofte om aan het eind van het jaar 80kg te wegen is niet waar gemaakt. Toch mag ik met deze laatste stand niet echt ontevreden zijn. Let wel, het is december, de maand van de vreetfestijnen.
Overigens hoef ik pas op 9 januari op controle dus ik heb nog enkele dagen om te vasten....


Geen opmerkingen: