woensdag 19 december 2012

Wel of niet die kerstboom zetten?

Door gebrek aan tijd is het opzetten van de kerstboom opgeschoven naar donderdag. op het einde van mijn laatste en halve werkdag van dit jaar belt Kathy me op om te vragen of ze me mee zal helpen met het optuigen van de kerstboom. Vandaag dan wel te verstaan. Lijkt me een goed plan, alleen weet ik nog niet wat dat inhoudt gezien het verdere drukke tijdschema van vandaag.
Om half 1 zitten we al aan de koffie en het middagontbijt. Ryan is rijp voor het kinderbedje en even later zijn er genoeg tekenen dat Jason ook even plat moet. Maar dan zullen toch eerst alle kerstspullen van zolder moeten. En vergis je niet, dat zijn heel wat dozen. Naast de 8 verhuisdozen worden nog wat kleiner dozen naar de huiskamer verhuisd en dan kan ook Jason in alle rust zijn oogjes even sluiten.

Mijn conditie is zeker nog niet wat het geweest is. Die minimaal 10 keren de zolder en de trap op en neer zijn een aanslag. Even uitrusten en dan de kerstboom uit de schuur halen.
Er is eigenlijk nog maar net tijd om de boom overeind in de standaard te zetten en dan is het al weer tijd om vrouwlief van het werk op te halen. Nee, nog niet naar huis, eerst nog naar de garage, de Mercedes van de reparatie ophalen en dan naar huis.

En dan de Kerstboom optuigen? Nee, helaas. Ik moet naar Eindhoven en meteen maar de kaartjes regelen voor de film. Vanavond ga ik nl. naar de Hobbit, samen met schoonzoon Jochem.

Blijkt toch weer dat ik niet voor niets het optuigen van de kerstboom naar donderdag heb opgeschoven. Het paste achteraf toch echt niet in de planning van vandaag....


Geen opmerkingen: