maandag 14 januari 2013

21e Kerstdag

1e Kerstdag ligt al lang achter ons en met de 21e Kerstdag is alle kerstverlichting zeker gedoofd.
Dit wordt het uur van de waarheid op het gebied van elektriciteitsverbruik.

Elektriciteit: Stand=139.469, Verbruik=75kWh (-62)
Gas: Stand=24.075, Verbruik = 60m³ (+13)
Gewicht = 82,4kg (+0,4)
Water: Stand = 373m³

Het mag wel duidelijk zijn: Het heeft gewerkt. We zijn weer terug op het normale niveau voor wat betreft het stroomverbruik. De oorzaak is bekend en opgelost.

De winter heeft opnieuw een aanval ingezet. In de 3 winterse dagen is het hogere gasverbruik meteen te merken, helaas. En er wachten nog meer koude dagen, In ieder geval nog de komende week en misschien daarna ook nog.

En dan toch weer 0,4kg in gewicht toegenomen. Ik dacht nog wel dat ik deze week, én minder gegeten had, én veel meer getraind.  Een tegenvaller, mag ik wel zeggen. En dan te bedenken dat er vandaag ook nog een etentje met collega's op het programma staat. Onbeperkt eten nog wel. Als dat maar goed gaat....

Dit keer staat er ook de stand van de watermeter bij. Dit is de stand die we hebben doorgegeven voor de afrekening. Of het meer of minder is weet ik niet. Wel weet ik, dat ik weleens bij minder verbruik tóch een hoger maandvoorschot moest betalen vanwege de gestegen kosten. Maar eens zien hoe het nu uitpakt...


Geen opmerkingen: