zaterdag 12 januari 2013

De Vrijbuiters - met handschoenen aan

We hebben al weer 2 nachtvorstjes gehad en de temperatuur is overdag ook nog maar heel even boven de 0ºC geweest. In Friesland zijn de slapeloze nachten weer begonnen en bij  ons het ijskrabben van de voorruiten van de niet in garages of onder carports gestalde voertuigen. Zou het dan toch winter worden?
Ik heb sinds de officiële ingang van de winter nog geen handschoen aangehad maar ik neem ze vandaag toch maar mee naar de training van de Vrijbuiters.
Voor alle zekerheid gaat er ook een extra T-shirt mee.

Op de startlocatie zijn de aanwezigen reeds in winterse outfit gehuld. Ik hou het nog gewoon bij mijn cap i.p.v. een wintermuts en ook maar een long-sleeve onder mijn windjack. Dat vinden Carla en Annie niet zo'n goed idee en weten me toch over te halen om dat extra T-shirt er nog over heen aan te trekken. Ook gaan de handschoenen aan, voor het eerst deze winter.

We zijn vandaag maar met 6 actieve trimmers. Naast mezelf alleen nog André, Jan, Jo, Herman en als enige dame, Carla. Vanwege de kou starten we met rustig inlopen tot aan de vaste eerste-oefeningen-plaats. Een extra warming-up in het winterse zonnetje.
Vandaar af volgt de rest van de training, dit keer weer lopen, afgewisseld met oefeningen.
Het is mooi weer. De zon schijnt volop en er staat nauwelijks tot geen wind en de temperatuur zal zo rond het vriespunt zijn, schat ik. Prima loopweer dus. Met mijn smartphone maak ik ondertussen wat foto's. Dat heb ik vorig jaar eigenlijk amper gedaan. Natuurlijk is de lens van mijn telefooncamera helemaal vuil. Die foto's zijn dus redelijk wazig of onscherp, is goed te zien. Na de poetsdoek zien de volgende er wel wat beter uit. Maar liever een minder goede foto dan helemaal geen. Zo is dat!
Met de koffie en thee-krat mee naar huis ben ik voor volgende week de kantinejuffrouw...

Hier moet achterblijver Herman wéér opgehaald worden.... 



Geen opmerkingen: