zaterdag 26 januari 2013

De Vrijbuiters - op glad ijs...

Ik heb mijn loopkleren al aan maar besluit thuis al niet te gaan hardlopen maar te gaan wandelen. Niet zo zeer vanwege de kou maar juist vanwege de gladheid. De straten in onze wijk zijn spiegels en op ander plaatsen heb ik dat ook gemerkt. Ik verwacht in het Vrijbuitersbos eigenlijk wel hetzelfde. Dus vlug mijn gewone broek en andere schoenen aan en zo op naar het bos.

 
Ik mis bijna het pad naar de ingang van het bos, wat nu door de sneeuw vrijwel onherkenbaar is. Maar dan staan de gebruikelijke trimmers al klaar om te gaan hardlopen. Ook Herman en Germaine. Ik hou me toch maar aan mijn eigen woord en ga samen met de rest van de niet-lopers aan de wandel. Voor alle zekerheid gaat het trainingsjasje nog aan maar achteraf had dat helemaal niet gehoeven. Zo koud is het helemaal niet. Het zal net rond het vriespunt zijn, uitgezonderd de gevoelstemperatuur in de open stukken waar het waait.

Zelfs met het wandelen valt het niet mee. We zoeken voortdurend de stukken losse sneeuw op omdat de vastgereden en vastgelopen stukken echt wel glad zijn. Ook de fietspaden zijn dat grotendeels. Op de weg naar Steensel is het pas echt vrij. Daar komen we ook de hardlopers weer tegen. Ook Herman geeft te kennen dat het hardlopen in het bos niet goed gaat en hij loopt zelf voornamelijk op de vrije weg.

Eenmaal weer terug bij de start is er bij de koffie nog chocolade van Jan. Helaas ben ik de Nieuwjaars groepsfoto voor André vergeten maar die krijgt hij nog wel.
Volgende week zal het hier in het bos wel weer helemaal groen en bruin zijn i.p.v. wit en een graad of 10 warmer.




Geen opmerkingen: