vrijdag 4 januari 2013

Een dagje voor ons tweeën

Vrijdag en dat is de dag die we reserveren voor ons tweeën, vrouwlief en mij.
Dus geen oppas of andere "verplichtingen" anders dan die voor onszelf.
Voor vandaag hebben, we naast wat kleine klusjes 's morgens en de tour-de-kringloopwinkels, 's middags uit eten bij Fuso en aansluitend een bioscoopje.
Veel kleine klusjes worden niet gedaan en ook de tour slaan we over want geheel onverwacht moet er snel nog wat geregeld worden met notaris en verzekeringen. En dat kost altijd meer tijd dan lief is.
Blijkt er ook nog in het telefoongesprek met iemand uit het Notarishuys dat zij weet wie ik ben maar ik niet wie zij is. Ah, een medelid van GVAC. Oké, de voornaam wist ik, maar naar de achternaam heb ik nooit gevraagd. Maar ja, bij mij is het vaker zo dat mensen mij wel van naam kennen, maar andersom niet. Dat  ligt overigens dan wel meer aan mij. Maar dat was wel even grappig.

En dan toch nog vlug even kaartjes reserveen voor "Alles Is Familie", want uit ervaring (Marcia en Jochem stonden gisteravond voor een volle zaal) weten we inmiddels dat die film nog steeds erg populair is en de bios zo is volgeboekt.

Maar "vlug even" werkt nooit. Nu ook niet. Met de Pathé-app op de smartphone is het niet mogelijk om in één keer een Unlimited-Card en een gewone bestelling te doen. Nee, dat moet in 2 beurten gebeuren, met het risico dat intussen de naastgelegen stoel al verkocht is. Dus ik even Kathy raadplegen en inderdaad: het gaat niet met de Pathé-app. Dan moet het maar via de computer. En laat ik die nou net hebben uitgezet. Maar geen nood. Kathy zit toevallig achter de laptop en zal het voor ons wel regelen. Maar de site van Pathé werkt niet echt mee. Op moment van betalen met IDEAL en het kiezen van een andere rekeningnummer wordt de boel gereset en kun je van vooraf aan beginnen met bestellen. Alleen.... de plaatsen die net waren uitgekozen staan dan nog steeds vergrendeld van de vorige sessie.
Dan maar andere plaatsen. Weer IDEAL kiezen en dan... ERROR. Begin maar weer opnieuw en alweer 2 andere plaatsen geblokkeerd.
Laat maar. Wij gaan uit eten en zien in Eindhoven wel weer!

Bijna in Eindhoven laat Kathy weten dat het intussen toch is gelukt en geeft mij het barcodenummer door.
Mooi!
En nu: Eten bij Fuso, waar ik zaterdag nog met Kathy ben geweest.
Tussendoor haal ik vlug even de kaartjes op bij Pathé om de hoek.
"Vlug even" geldt ook nu weer niet.
Het is stampvol. Duidelijk nog Kerstvakantie perikelen.
Voor de ticketmachines staan lange rijen, Alle kassa's zijn bezet en ook daar staan lange rijen voor. Alleen bij de extra 2 kassa's staan slechts 2 niet zo lange rijen. Normaal gesproken durf ik niet de kortste rij te pakken maar nu gok ik het er toch op. Het duurt gelukkig ook niet zo heel erg lang eer ik vlug even mijn bestelling kan ophalen.
Nou, dat "vlug even" kun je rustig vergeten. Ik sta nl. voor 2 films geboekt. Ik sta voor "Life Of Pi" van kwart voor 4 en vrouwlief staat voor "Alles Is Familie" van kwart over 4. Hoe dat kan?  @#!¡+.¿ grrr....
Manager erbij, "Life Of Pi" bestelling geannuleerd, plaats van vrouwlief in "Alles Is Liefde" geannuleerd, want de naastgelegen zitplaats was natuurlijk ook al weer weg en dan alsnog nieuwe plaatsen genomen. Wel weer achteraan maar dan wel bijna aan de zijkant, maar dat is niet zo'n probleem. Zucht...
En dan weer terug naar Fuso waar ik mijn buik verder helemaal vol hijs. Vrouwlief is inmiddels gestopt maar er kan bij mij nog gemakkelijk een gang in. Daarna moeten we toch echt weg want de film wacht niet op ons.

Het is al donker in de zaal als we neerploffen. Rij 8, stoel 18 en 19.
Zo, nu lekker uitbuiken...



Geen opmerkingen: