dinsdag 8 januari 2013

Eigen wegtraining i.p.v. bij GVAC

Dankzij een mailbericht van onze Facilitair Coördinator zijn we al op de hoogte gebracht van de Kempen Campus voorlichtingsdagen. Dat betekent dat ouders met kinderen massaal de scholen gaan bezoeken. Allemaal met de auto. En dat betekent ook dat de parkeerplaatsen overvol zullen zijn en dat ook veel, heel veel parkeerplaatsen erg slecht bezet zullen worden. Net als alle vorige keren. Zoals dubbel geparkeerd, enorm scheef geparkeerd, op plaatsen waar je helemaal niet mag of kan parkeren, misschien dit keer ook wel op zijn kop. Het zal me niet eens verbazen. Aan ons dan maar het verzoek om met de fiets te komen. Dacht het NIET! Oftewel: OOK NIET!

Toevallig moet ik vandaag de Scénic naar de garage brengen voor zijn jaarlijkse APK en een beurt. Mooie gelegenheid om vanaf de Heerseweg dan maar naar huis te lopen. Hardlopen, wel te verstaan. Dat komt dan mooi in plaats van de wegtraining van GVAC.
Als ik om half 6 de auto heb afgeleverd is het al goed donker. Gelukkig is mijn professioneel reflectievest van hoge kwaliteit en weet ik dat ik tot ver in de omtrek zichtbaar zal zijn. Mits er enig licht op schijnt uiteraard.

Ik loop van de Heerseweg meteen de Kempenbaan op, het Máxima Medisch Centrum voorbij, helemaal tot aan de verkeerslichten bij het viaduct van de snelweg. Daar linksaf het industrieterrein op tot aan de busbaan en hier rechtsaf over het fietspad tot aan het viaduct van dezelfde snelweg. Linksaf de Peter Zuidlaan op. Bij de Biezenkuilen linksaf en dan verderop rechtsaf het Hileind op waar ik voor de voordeur mijn stopwatch weer uitzet. 
Het tempo is rustig. Doordat de wind in mijn rug blaast is het ook lekker lopen. Ik weet wel dat het tempo langzamerhand omhoog gaat maar het blijft nog steeds rustig, echt duurloop trainingstempo.
Ik heb 27:48 geklokt. Dat betekent dat de afstand zeker geen 6km is geweest. Zelfs 5km is twijfelachtig. Gezien de tijd en mijn tempo op gevoel zou het dan amper 4,8km geweest moeten zijn. Dat is dan wel jammer want dan heb ik niet zo heel veel gelopen. Ik ben dan ook aan het eind van de training totaal niet moe. Het zal dan ook wel kloppen. Of ik zou het een keer moeten na fietsen, maar zo belangrijk vind ik het niet.
Hoe dan ook, ik heb toch mijn wegtraining gehad vanavond.
En dan moet ik donderdag zeker niet vergeten om op tijd naar de Kempen Campus te gaan om nog een veilige plek op de parkeerplaats te kunnen bemachtigen. Donderdag weten we of het me gelukt is...

Parkeren is lastig hoor

 


Geen opmerkingen: