dinsdag 15 januari 2013

Eindelijk, toch een witte Kerst


Het is vandaag 22e Kerstdag en er ligt sneeuw.
Lang moeten wachten maar we hebben dus eindelijk een witte Kerst.

Gisteren werd het al duidelijk: het zou gisterenvanavond en vannacht gaan sneeuwen en daar zullen we in de ochtendspits wel de gevolgen van merken.
En ja hoor, als ik vanmorgen het gordijn open trek zie ik het al. De tuin ziet er wit uit. Grrrr.....

Vroeger, en als ik nu vrij zou zijn, zou ik het wel mooi en fijn vinden, maar nu vind ik er geen bal aan.
Ook de Scénic is natuurlijk bedolven onder het witte goedje en ik schat de dikte van de laag sneeuw op het wegdek op zo'n 8 cm.
In de auto richting Eindhoven zie ik een aantal mensen met de fiets aan de hand zwoegen door de sneeuw. Ik kan het me voorstellen. Met de auto is het in de wijk ook lastig rijden en met de defecte ABS wordt het nut ervan nu wel duidelijk.
Natuurlijk is het al erg druk op de weg. En dat in alle vroegte al. Het is erg vreemd als je dan de hele dag hoort dat er zo veel files zijn omdat men er niet op was voorbereid, incl. het zoeken van een organisatie die de schuld gegeven kan worden. Rijkswaterstaat, KNMI, ANWB, of NS of toch gewoon Al Qaida?
Overigens liggen de artikelen voor de diverse kranten al maanden klaar om gepubliceerd te worden, inclusief schuldigen. Nu het eindelijk zo ver is zullen we morgen wel weten wiens schuld het is dat het heeft gesneeuwd.

Die sneeuw zorgt er ook voor dat ik vandaag niet ga trainen. Ik wil geen enkel risico nemen dat ik door een slippertje of erger nog, een val, mijn zorgvuldige opgebouwde herstel verpruts. Zolang het sneeuwerig en glad blijft zal ik ook niet aan de avondtrainingen van GVAC meedoen. Voor de Vrijbuitertraining op zaterdag heb ik wat meer vertrouwen en voor het crossen in Eersel, komend weekeinde, heb ik nog altijd mijn spikes.

In mijn mailbox vind ik vanavond een mail van de Facilitair Coördinator van GVAC. De trainingen voor vanavond zijn afgelast. Een verstandige beslissing als je het mij vraagt



Geen opmerkingen: