zondag 27 januari 2013

GVAC-trimlopen: heen en weer naar Knegsel en daar kom ik mezelf tegen...

Als ik vanochtend vroeg uit het raam kijk regent het pijpenstelen. De witte deken zit overal al vol zwarte gaten waar de regendruppels voortdurend kringen in slaan. Ja hoor, de dooi heeft hard toegeslagen. En dat moet ook. Niks gekwakkel met allerlei gladheid en narigheid tot gevolg. Gewoon keihard toeslaan!
Vrouwlief moet naar het werk en met een oude, achterwiel aangedreven, automaat is dat meestal niet zo'n pretje als het glad is. Maar ze brengt het er goed vanaf, aldus de Whatsapp die ze me stuurt bij aankomst op haar werk. Dan kan ik Wally deze situatie ook meteen maar door twitteren.


Zij gaat naar de Schietbergcross in Geldrop. Ik heb niet zo veel zin in die modderpoelen en ook niet zo veel zin om verder dan 6km te reizen. met andere woorden: ik ga lekker naar de GVAC trimlopen.

Als ik vertrek zou ik bijna zeggen dat het wit als sneeuw voor de zon is verdwenen. Nou, er is weinig zon te zien, hoor! Wel regent het gestaag en verdwijnt daar door wel zienderogen de sneeuw en ijsmassa.
Maar de GVAC-verkenners hebben nog wel geconstateerd dat het parkoers nog steeds niet veilig genoeg is en er is daarom besloten tot een alternatieve ronde. Alhoewel, ronde! We lopen nu over het fietspad richting Knegsel tot en met einde fietspad en dan rechtsomkeert terug naar start/finish. Die is vandaag ook niet op de baan, want ook die ziet er nog niet uit. (zie foto onder...) Nee, we starten vandaag zowat voor de deur van de kantine. De mededelingen voor de trimloop worden vandaag ook alternatief gedaan, nl. binnen in de kantine. Nee nee, de start is toch gewoon buiten....

Dorie en ik hebben niet ingelopen. Ik vind daardoor dat we eigenlijk wat te hard weggaan. Hoewel, volgens Dorie zitten we nog maar net boven de 10km/u.
Richting Knegsel staat de westenwind weer schuin van voren hard te keer te gaan. De temperatuur is al wel boven de 0ºC maar die wind maakt de gevoelstemperatuur toch wel enkele graden lager. Het snijdt ook nog de adem af. Zou het daar door komen dat ik naar lucht blijf happen? Ik hijg me in ieder geval al de pleuris.
Na het keerpunt in Knegsel, in 18:14, doe ik toch maar een stapje terug maar het gehijg blijft, en zelf op anderhalve kilometer voor de finish moet ik nog een stapje terug doen. We finishen uiteindelijk in 36:39.
Geen tussentijden om de kilometer dit keer. Het is ongeveer 6km en dus is de gemiddelde snelheid met 9,82km/u ook zo ongeveer...

Ik ben helemaal op. Niet zo zeer wat mijn beenspieren betreft maar gewoon volkomen buiten adem. Zou dat nu echt komen doordat ik 2 baantrainingen gemist heb en omdat we niet hebben ingelopen? Met het einde aan deze gladheidsperiode kunnen de baantrainingen weer beginnen, dus dan zal het ook wel weer beter gaan, neem ik aan. In ieder geval heeft loopmaatje Dorie het vandaag gemakkelijk gehad. Liep voortdurend met 2 vingers in de neus terwijl ze volop liep te buurten. Ja, Dietermanneke, dat is nog eens andere koek....
Nu afwachten hoe Wally Geldrop heeft overleefd.

Laat ik maar vlug de foto's die ik vandaag met mijn smartphone genomen heb maar op internet zetten....
Volgende keer beter.



Geen opmerkingen: