vrijdag 4 januari 2013

In de bios: Alles Is Familie

Op filmgebied verschillen de smaken van vrouwlief en mij nogal. Als het enigszins overeenkomt maken we er dan ook gebruik van om een bioscoopje te pikken. Één van die overeenkomsten is "Alles Is Familie".
Gisteren nog stond Marcia samen met Jochem voor een uitverkochte zaal. Ook vandaag is het nog op het vroege tijdstip druk en het reserveren lukt ook al niet al te best, zoals te lezen in mijn vorig bericht.

Nu behoort Carice van Houten, één van de hoofdrolspelers, ook wel tot één van mijn favoriete Nederlandse actrices. Nog wel, want dat kan bij mij zomaar omslaan, geef ik toe. Maar als ik haar zie acteren, dan denk ik, meid, ga toch een les geven aan die "acteurs" van GTST. Niet dat ik daar naar kijk of zo, maar de tussendoor-clipjes en stukken die tijdens het zappen voorbij komen tonen onmiskenbaar dat acteertalent voor zo'n serie volslagen nutteloos is. Maar goed. Na de film "Zwartboek",  gezien te hebben op aanraden van broer Thony, heb ik Carice leren kennen. Hoe dan ook, films als "komt een vrouw bij de dokter..." zul je mij niet naar toe zien gaan. Misschien wel als het een ander titel was maar nu doet me dat nog steeds aan een goedkoop verzamelmoppenboek denken die aan een sisaltouwtje op het toilet hangt. Als je zó'n titel verzint voor een dergelijk onderwerp ben je niet goed snik, in mijn ogen.
Maar oké, ik dwaal af....

De film:
Het verhaal draait om de perikelen die in een familie kunnen afspelen. Vader en moeder, spil van het gezin, staan op het punt uit elkaar te gaan. Één zoon moet het sinds 2 jaar stellen zonder zijn, aan kanker te vroeg overleden, vrouw, een andere zoon komt tot de ontdekking dat hij onvruchtbaar is en de derde wordt omgeschreven als een losbol zonder toekomst.
Carice, vrouw van de onvruchtbare zoon, wil wel graag een kind en dat mondt uiteindelijk in de beslissing om gebruik te maken van een zaaddonor. 
Hoe en wat dat allemaal inhoudt laat de film zien, voorzien van de nodige komische noot. Intussen gaan de ouders ook hun eigen weg, al dan niet vrijwillig. 
Uiteindelijk komt alles goed, toch? Of toch niet? 
Nee, eigenlijk toch niet. Of wel? 
Weet je wat. Ga het maar eens zien. 
Die dikke 2 uurs-zit is echt wel de moeite waard...
 

ALLES IS FAMILIE trailer




Geen opmerkingen: