maandag 7 januari 2013

Ìn de bios: Life Of Pi

"Life of Pi" begint om 16:20 u. maar om 16:15 sta ik voor een gesloten deur van zaal 7. Nog een paar mensen staan buiten dus ik besluit maar eens naar binnen te gaan. Maar daar blijkt nog steeds een film te draaien en wel "Alles Is Familie". Dus ik weer naar buiten en dan maar wachten. Het is inmiddels al 16:20 geweest als de deuren opengaan en de eerste bezoekers de zaal verlaten. Één van die eersten is Vrijbuiter Riekie, Ik zwaai nog maar ze ziet me niet en is ook meteen er vandoor.
Het verlaten van de zaal duurt lang, heel lang. Meer dan 10 minuten zijn mensen de zaal aan het verlaten. Zelfs de schoonmaker die tussen de films door de zaal opkuist meldt aan het hoofdkwartier de vertraging in zaal 7. Eindelijk, 16:40 zit ik op mijn gereserveerde stoel. Overigens is de reclame al een tijd aan de gang. Die hebben ze blijkbaar meteen na "Alles Is Familie" aangezet. Die tijd hebben we in ieder geval teruggewonnen. En dan verbaast het me dat er om 10 voor 5 nog steeds mensen de zaal in komen. Een half uur na aanvang van het programma.
Het is weer/gelukkig 3D en laat ik nu net een van mijn 25 brillen vergeten hebben en moet ik er wéér een aanschaffen. Nou ja, die blijft nu permanent in mijn auto liggen!

Het verhaal gaat over een man die zijn levensverhaal verteld aan een schrijver. Hij begint met de uitleg van zijn naam, Pi, om vervolgens verder te gaan met zijn familie. Zijn vader is eigenaar van een dierentuin in India. Als de tijden slechter worden emigreert de hele familie, inclusief dieren naar Canada. Maar het schip lijdt schipbreuk en Pi blijkt samen met enkele dieren de enige overlevende. Samen in een reddingsboot. Het verdere verloop is voor in de bios.
Vooral de filmbeelden vanaf het moment van emigratie zijn prachtig. Ook de interactie tussen Pi en de dieren en uiteindelijk de Bengaalse tijger worden prachtig in beeld gebracht. Verder moet deze film in de bioscoop gezien worden want die mooie beelden hebben echt indruk gemaakt. 

Goed, ik weet dat het heel veel "nep" is en veel digitaal kunstwerk, maar dat maakt de film en de beelden er niet minder mooi op. Recensies zijn laaiend enthousiast en voor een tweede keer gaan is zonder meer een optie.
Het zal me ook niet verbazen als ik er nog een keer naar toe gaan, want het is toch wel echt genieten.
In 3D...  Een aanrader !!

Life of Pi trailer 2 - Nederlands ondertiteld

 

Geen opmerkingen: