donderdag 24 januari 2013

In de bios: Texas Chainsaw 3D

Kom ik uit de bios na de film Gangster Squad en het eerste wat ik dan doe is mijn social media checken. Tja, als het geluid van mijn smartphone uit staat merk ik alleen aan het trillen dat er "iets" is gemeld. Dus eerst Whatsapp, want het thuisfront kan weleens om wat "take away food" vragen om mee naar huis te nemen. Dat is niet het geval. Wel zie ik dat Kathy ook naar de bios gaat. Dus even naar haar Whats App-en, naar welke film en hoe laat en met wie....? Ze gaat samen met vriendin Marjolein naar Texas Chainsaw 3D. Daar wil ik eigenlijk ook naar toe. Long story short, ik ga met hen mee, gezellig.
En Marjolein neemt ook een abonnement, net als wij. Dan kunnen zij vaker samen gaan. Mij maakt het nl. niet zo veel uit om ook alleen naar de bios te gaan.

De film:
Uit de eerder verschenen 2D films weet ik nog wel dat het nogal bloedvergietend is. Maar na films als Saw 1, 2,3, 4 5, 6, 7 enz. zal dat inmiddels gewoongoed geworden zijn. Verbazend ook dat Kathy naar deze film gaat. Die houdt helemaal niet van zoiets, volgens mij. Nu is het me tijdens de film ook niet ontgaan dat ze regelmatig haar heil zocht achter haar handen of een beetje weggedoken.

Maar dan de film.
Het begint met wat er aan vooraf ging. Het is immers ook het zoveelste deel. We zien dat de familie Sawyer (wat een toepasselijke naam, maar daarom juist eigenlijk helemaal niet origineel...) door dorpsbewoners in hun huis worden gelyncht. Nadat  het huis is afgebrand wordt er nog een baby gevonden. Die wordt door een kinderloos echtpaar meegenomen en groot gebracht. Vraag niet hoe het kan, maar als het meisje inmiddels al nagenoeg een volwassen vrouw is geworden, ontvangt ze een brief van een advocaat over een erfenis van haar oma. Een oma die ze nooit gekend heeft omdat ze nooit is verteld dat ze is meegenomen en geadopteerd.
Samen met een aantal vrienden gaat ze naar de plek van haar overleden oma om de stukken te tekenen en ter plaatse krijgt ze dan te horen dat het huis van haar overleden oma nu van haar is. Het is een prachtig en groot huis. Dat kan in dergelijke films alleen betekenen dat het niet pluis is. Dan begint het gedonder ook. Het heet niet voor niets Chainsaw en dit stuk motorisch gereedschap gaat ook nu weer een belangrijke rol spelen.

Dit is om in de bioscoop of op DVD verder af te kijken.
Hoewel het hier een horror film betreft moet ik toegeven dat ik een paar keer in een bijna slappe lach ben geraakt. Sommige gebeurtenissen komen zo erg gekunsteld over en sommige zo overdreven erg voorspelbaar. Maar ook elders in de zaal wordt er zelfs luidruchtig gelachen. En we hebben het hier over een horrorfilm...! Maar goed, we hebben de film uitgezeten. Het is weliswaar 3D maar eigenlijk is het toch  niet meer dan een B-film, nou ja, een B+ film misschien. Wel vermakelijk maar voor mij niet een film om er geld voor neer te tellen.
Net als bijna iedereen, hebben ook wij al tijdens de aftiteling de zaal verlaten. Terwijl we buiten de zaal nog wat na kletsen horen we wel nog het kabaal van een kettingzaag in een afsluitende slotscène na de aftiteling. Dat hebben we dus gemist. Een tip voor degenen die de film nog gaan zien.

Wat mij betreft mogen we ook wel wat meer horen en zien van de bevallige hoofdrolspeelster en mooi blauwogige Alexandro Daddario. Helaas geen pikante plaatjes...

Na de film gaan we nog even langs de Burger King in het station van Eindhoven om van een KingDeal gebruik te maken. En dat, ondanks die bloederige scenes...

Texas Chainsaw 3D - Official Trailer (HD)







Geen opmerkingen: