woensdag 30 januari 2013

Is me dat even schrikken...!

Amper 4 uur in de ochtend, of is het dan nog nacht...? 
Ik schiet wakker van een hels kabaal. Vallend metaal en glasgerinkel. Ik zit rechtop in bed maar vrouwlief slaapt nog gewoon door. Ook als ik haar wakkermakend hardop vraagt of ze "het"ook gehoord heeft. Met een "...ja, in mijn droom...", ronkt ze rustig verder.
Maar dat is niet het enige wat er aan de hand is. Nee, onze slaapkamerlamp brandt opeens. En de schakelaar zit helemaal aan de andere kant van kamer, bij de deur! Een onheilspellend gevoel bekruipt me. Zou er iemand in onze slaapkamer geweest zijn...? Vrouwlief, inmiddels ook een beetje ontwaakt, kijkt ook in het rond. "Ligt er daar iets op de grond?", wijzend naar de deur. Inderdaad, daar ligt iets. Het is een fotolijst die van de muur gevallen is. Niet zomaar een fotolijst, nee, eentje van 60x90 cm met een dikke aluminium lijst. Alles ligt helemaal in gruzelementen op de grond. Hoe dat kan? De spijker zit nog muurvast in de muur en de foto hangt er al meer dan 10 jaar. Waarschijnlijk heeft de fotolijst het begeven. Het is zo'n lijst die bij de hoeken bij elkaar wordt gehouden. Metaal of plastic moeheid, of een combinatie daarvan, en dan valt hij uit elkaar en stort naar beneden, in zijn val ook nog eens de lichtschakelaar in de "aan -stand zettend.

Zo, dat was even vlug opgelost. Ik kijk vaak naar NCIS is te merken.
Maar daarna kan ik de slaap toch niet meer vatten. Het wordt de rest van de nacht uitliggen totdat ik weer naar het werk kan.



Geen opmerkingen: