maandag 7 januari 2013

Spannend

Naar aanleiding van het abominabele hoge elektriciteitsverbruik van vorige week hebben we de tijdschakelaars wat zuiniger afgesteld. Daarbij heeft de kerstverlichting donderdag voor het laatst deze kerstperiode gestraald. Eind van het jaar mag-ie weer.
Ik ben dus benieuwd hoe het verbruik afgelopen week is geweest.

Elektriciteit: Stand = 139.394, Verbruik = 137kWh (-71)
Gas: Stand = 24.015, Verbruik = 47m³ (-39)
Gewicht =82,0kg (-0,1)

Het elektriciteitsverbruik is inderdaad voor bijna 1/3 deel gedaald. Volgende week moeten we weer op normaal verbruik zitten. In dit geval, in wintermodus, zo rond de 82kWh. schat ik.
Met gas is het weer gunstig. Daarvan begrijp ik niet wat de oorzaak is van het hoge verbruik van vorige week.

Deze week is het het uur van de waarheid want woensdag moet ik op controle en dan zou ik max. 80kg mogen wegen. Dat is dus helaas niet het geval.
Nog 2kg te veel.
Eigenlijk mag ik niet eens klagen, dat ik toch minder weeg zonder er echt iets voor te doen.
Overigens verwacht ik wel, nou het lopen (de conditie) steeds beter gaat, mijn gewicht ook vanzelf wel zal dalen. Zo niet, dan moet ik er misschien toch wat aan doen. Maar dat zien we dan wel weer.
We horen het woensdag wel.


Geen opmerkingen: