zaterdag 19 januari 2013

Vrijbuiters in de sneeuw van 2013

Ik heb vandaag koffiejuffrouwdienst maar ondanks dat ik met alles ruimschoots op tijd ben, komt er altijd wel iets op het laatste nippertje tussen waardoor ik toch weer wat verlaat in de richting van het Vrijbuitersbos vertrek.
Onderweg strand ik ook nog op een stilstaande lesauto. Stilstaand voor een rotonde, wanhopig wachtend op verkeer. Als er uiteindelijk toch de rotonde op gereden wordt en de lesauto driekwart rond gaat kan ik, en de grote groep achtervolgers, de weg weer vervolgen. Alleen kom ik nu net te laat aan bij de start van de training. Ze zijn al weg... Alleen nog de groep wandelaars waar ik me dan maar bij aansluit. Gelukkig heb ik ook mijn warme wandelkleren meegenomen.

Ondanks dat het al weer een een aantal dagen geleden is dat de sneeuw is gevallen, is het nog steeds goed wit overal. En echt goed begaanbaar vind ik het nog niet. Als ik de 3 bikkels die toch aan trainen zijn voorbij zie komen, kan ik niet echt zeggen dat ze echt ontspannen lopen. Voor ons wandelaars is het wel lekker. En bij de temperatuur van -5ºC, met een gevoelstemperatuur van -12ºC, door die vieze koude wind, is het met wandelen best wel goed te doen. We krijgen het zelfs warm.

 
En zo komt de fotograaf ook een keer op de foto...

Eenmaal bij de koffie deel ik nog de nieuwjaarsgroepsfoto's uit. En natuurlijk voor Germain en André (die er helaas niet bij is) de speciaal voor hen gephotoshopte foto. Germaine krijgt een andere kleur jas, omdat ze die vorig jaar ook aan had, en André wilde zo graag wat lager gezet worden. Voor alle duidelijk: André is die lange grijze die er eerst nog met kop en schouders boven uit steelkt.


origineel
 
gephotoshopt

En dan moet ik er toch weer vlug vandoor, op naar de verjaardag van Sandra.


Geen opmerkingen: