zaterdag 2 februari 2013

De Vrijbuiters - februari-training

Terwijl ik me in mijn Vrijbuiterstrainingoutfit aan het hijsen ben gaat de voordeurbel. Met vlug een spijkerbroek in plaats van de strakke legging om mijn benen spoed ik me naar beneden. Het is Ad die de Korzianen komt afgeven. Kan ik de komenden week weer vooruit. En zo gaat dat altijd. Als ik alleen thuis ben gaat de voordeur bel of de huistelefoon altijd als ik onder de douche sta, op de pot zit of anderzijds sanitair bezig ben. Nee, nog in bed liggen slapen komt (nog) niet voor....

Maar daarna is het vlug verder met mijn trainingsoutfit en op naar De Sprankel. Ik verwacht wat drukte op het viaduct voor Koningshof omdat daar weer dartwedstrijden gehouden gaan worden, maar het valt gelukkig mee.

In het bos is het veel kouder dan verwacht. Waarschijnlijk door de hoge vochtigheid voelt het echt waterkoud aan en vooral de oostenwind maakt het erg koud. Dus gaat voor alle zekerheid toch maar een extra shirt aan. Dit is, volgens mij, eigenlijk de eerste keer dat ik 2 shirts draag onder mijn windjack deze winter. Tot nu toe heb ik kunnen volstaan met één T-shirt, tenminste tijdens het hardlopen. Net als de rest doe ik mijn handschoenen ook maar aan.
We beginnen ook meteen met een jog-tempo als warming-up. Daarna volgen wat oefeningen en doen we weer vrij veel loopwerk. Dat is wel lastig in het bos want de sporen van de moessons, in de vorm van grote plassen en modderpoelen, zijn duidelijk in de bossen achtergelaten.

Aan de rand van het bos ziet het er opeens heel anders uit. De zon schijnt volop, het waait hier niet of nauwelijks en het voelt echt lekker aan. Nu is het zelfs warm onder die 2 T-shirts en dat windjack.
Eenmaal terug op onze startplek, onze kantine, is het toch weer heel anders. Hier is het nog steeds koud en waait de wind zo guur dat ik mijn capuchon maar op zet om mijn nek tegen de kou te beschermen. Ook Germaine moet om dezelfde reden de kraag van de jas omhoog zetten.

Tijdens de training heb ik met mijn telefoon af en toe een plaatje geschoten. En weer was het minuscule lensje vuil zodat het allemaal wat wazig is,maar och, niet geschoten is altijd mis, dus....




Geen opmerkingen: