maandag 4 februari 2013

Fitness, alternatief voor de zondag-trimloop

Bij het ontbreken van een trimloop in de buurt, gisteren, dan maar vandaag naar de fitness. Gewoon even wat conditie op doen. Of verbeteren.
Gisteren ben ik nog op zoek geweest naar mijn indoor sportschoenen. Ik vond ze op zolder. En nog keurig in tact, oftewel, ze zien er bijna z.g.a.n. uit. Bij nader onderzoek blijkt dan wel de onderzool helemaal uitgehard te zijn maar na de stukjes rommel eruit gehaald te hebben kan ik mijn voeten er wel weer in steken. Dan is het toch wel vreemd als het lijkt alsof de schoenen "te klein" zijn. Misschien door mijn dikke geitenwollen sokken en daarom haal ik de flinterdunne loopsokken te voorschijn. Die gaan samen met de schoenen toch maar in de sporttas. Eens kijken hoe dat met die schoenen op de fitness gaat.

Ik begin eens een keer op de crosstrainer. Nog nooit eerder gedaan, en ik ken die apparaten ook helemaal niet. Stiekem afkijkend bij de buren start ik de machine op en doe maar wat na. Hmm, een vreemde beweging. Ik zet hem maar op standje 5 Geen idee wat dat inhoudt, en zo trap ik een dikke 10 minuten letterlijk in het rond. Daarna ben ik wel warm voor de loopband.

De eerste 5 minuten zijn langzaam opbouwend tot aan de 9km/u. Vervolgens 5 minuten op 9,5km/u en na deze warming-up nog 30 minuten lang op 10km/u. Door de rustige opbouw raak ik niet buiten adem, de opzet van deze training. Wel begin ik veel last te krijgen van de te kleine schoenen. Maar ik maak eerst mijn programma af. Na de 40 minuten lopen, nog een paar minuten uitlopen en uitwandelen om daarna ook nog eens een dikke 10 minuten te fietsen. 2 Liter zweet later sta ik weer in de parkeergarage klaar om terug naar huis te gaan. Ik heb mijn training weer gehad, maar wat heb ik nu toch een last van mijn voeten. Het zal me niet verbazen als ik er een blauwe nagel aan over hou. Nee die schoenen, hoe goed ze er nog uitzien, ze zijn afgeschreven. Misschien nog iets voor een goed doel? In ieder geval niet meer voor mij.


Geen opmerkingen: