vrijdag 8 februari 2013

Heerlijk zo'n dagje vrijaf....

Vrijdag en een vrije dag. Voor mij eingelijk niets apart. Dat gaat al 2 jaar zo. Maar na een aantal volle weken die ook nog eens die vrije vrijdagen (deels) opslokken heb je op een dag dat er niets te doen moet toch het gevoel dat je "vrij " hebt.
Geen klus te doen, nog niet. Oké, ik zou eigenlijk een gordijn ophangen. Dat wordt morgen dan maar.
En voor de rest van de dag, de kringloopwinkels langs, een paar boodschappen doen, langs de bouwmarkt en dan de rest van de dag lekker thuis freewheelen. Vrouwlief bovenop haar Samsung Galaxy Note Tablet en ik, ik maak mezelf nutteloos door naar muziek van P!nk (kijk naar dit geweldige live optreden!) te luisteren, oeverloos op mijn gitaar te rammen, wat films te bekijken en dat alles door elkaar of tegelijkertijd, en zo nu en dan even in de rusthouding met mijn ogen dicht. En als de inwendig mens toch verzorgd moet worden, dan gooi ik een kant-en-klare maaltijd in de magnetron. Een glaasje koele witte wijn erbij om het weg te spoelen. Wat een leventje!
Ik voel me zo een beetje parttime pensioentrekker.


 


Het wordt morgen geen Vrijbuiter training voor mij. In plaats daarvan gaan we naar de kinder-carnavalsoptocht. Net als voorgaande jaren lopen ook nu weer onze kinderen en kleinkinderen mee. Tot nu toe zijn ze bijna elke keer in de prijzen gevallen. Het wordt dus spannend of ze de eer ook dit jaar weer hoog kunnen houden.
Hopelijk is het morgen droog. Tegen de kou is het enigszins wel te wapenen, maar regen en of sneeuw is toch een stuk vervelender.
Morgenmiddag weten we de antwoorden op alle vragen....




Geen opmerkingen: