maandag 19 mei 2014

Bij de praktijondersteuner

De 3-maandelijkse check-up. Dit keer weer bij Floor, de praktijkondersteuner.
Het bloed en de urine die ik 2 weken geleden heb achtergelaten is door het lab haarfijn geanalyseerd.
En dan nu de resultaten:
Cholesterol: totaal 4,72 en dat is wat hoger maar wel nog goed. Hoger, omdat de "goede" cholesterol hoger is en bij totaal alle waardes worden opgeteld.
Suikerwaarde:  goed
Floor noemt nog allerlei zaken op, terwijl ze het op de monitor aanwijst die ze mijn kant heeft opgedraaid. Maar ik ben het al weer vergeten of snap er sowieso niet veel van.

Tijd voor de bloeddruk: 140/78
Ik vind hem best wel hoog maar Floor vindt dat niet. Nee, iets hoger dan de vorige keer (137) maar nog steeds goed.

De pols. Blijkbaar toch wat moeilijk te vinden maar uiteindelijk komt er 60 slagen/min. uit in ruststand. Helemaal oké dus....

Gewicht...... Oeioei.  84kg op de wijzer weegschaal én met kleren en schoenen aan. Is toch maar 700 gram meer dan op mijn thuisweegschaal, in Adam-kostuum.

Hoe het verder met me gaat?
Heel goed. Nergens last van behalve dan wat stramme gewrichten, zo nu en dan.
Aan beweging kan het in ieder geval niet liggen met gemiddeld 3x per week bezig met loopsport en daarbij afstanden van 10km en meer hardlopen.
Maar dat gewicht... Waar dat aan ligt? Gewoon te veel eten en er helemaal niets aan doen. Tja, dat blijft dat allemaal in de buik hangen. Buikspek.
Als ik nu eens probeer om wat af te vallen vóór de volgende controlebeurt bij de dokter of over een half jaar bij Floor, dan zal dat zeker effect hebben op het cholesterolgehalte.
Ik krijg nog een nieuw bloedprikformulier mee voor geval ik het tussendoor nog eens wil laten onderzoeken.

Mooi. Dat was het weer voor dit keer. Positief resultaat. 
Nou maar eens zien of er wat van komt, van dat afvallen....



Geen opmerkingen: