dinsdag 20 mei 2014

Dinsdag: kleinkinderenoppasdag

Elke dinsdag:
's Morgens tegeneen uur of 8 komen Komen Jason en Ryan al bij ons om te worden opgepast.
Intussen werk ik dan heel hard thuis voor de baas.
Vanaf 2 uur in de middag is het mijn beurt. Dan rij ik eerst naar Meerhoven om daar bij de basisschool (De Hangar?) de eerste 3 kleinkinderen met leerplicht op te halen. Luuk, Lizzie en Holly. Steevast is dan de vraag: "Wie mag er nu voor in zitten...?"

Terug op het Hileind gooi ik ze eruit en moet ik meteen weer door naar de basisschool in Veldhoven waar Damian en Kay moeten worden opgehaald. De school is om 3 uur uit maar om de een of andere reden wil het wel eens erg lang duren eer ik beide jongens eindelijk uit het gebouw heb bevrijd.
Enzo loopt het al gauw tegen half 4 als dan alle 7 kleinkinderen zich bij ons mogen vermaken totdat de mama's hen weer ophalen.

Intussen is het leeftijdverschil zo groot geworden, Ryan wordt over een paar maanden 2 en de 2 oudste jongens in resp. Oktober en November al 10, dat ze niet echt meer samen kunnen spelen. Die oudsten willen ook graag "de straat op". Of minstens naar het speeltuintje of trapveldje.
En nu het zo'n mooi weer is gaan Luuk en Damian voor een potje voetbal naar  dat trapveldje. Ik ga even later ook even kijken want, tja, ze komen niet uit deze buurt en dan wil er nog wel eens wat verschil van mening ontstaan met andere kinderen die wel uit de buurt komen.
Maar dat gebeurt niet vaak en nu kan ik even kijken hoe ze samen een potje 1 op 1 voetbal spelen. Zij liever dan ik, want het is bloedje heet. Een graad of 26ºC, maar dan in de schaduw.


Een potje tot de 11, overigens gewonnen door Luuk, is wel genoeg. Vlug terug naar binnen on de dorst te lessen. Een ijsje gaat er ook nog wel in.
Het volgende wat nog staat te wachten is de Tep, afkorting voor onze Samsung tablet. Want hoe dan ook, computerspelletjes blijven altijd wel populair. Ook al is het nog zo'n mooi weer.


Als de mama's zijn gearriveerd en de stemming van de kinderen als een donderslag bij heldere hemel is omgeslagen, is de een zo met haar kroost vertrokken en kan de ander dat maar amper voor mekaar krijgen. Omdat Kathy nog werkt zet ik haar 2 jongsten zelf maar af in Meerhoven.
's Avonds alleen nog even de boel van de dinsdag-bomaanslag weer rechttrekken, ook buiten, want er dreigt een onweer voorbij te komen en dan hebben we weer rust. Tijd voor een bakje koffie.
We kunnen er weer een week tegen aan....

Geen opmerkingen: