maandag 12 mei 2014

Energieverbruik weer in de herfst.

Elektriciteit:
Stand = 144.537 , Verbruik = 65kWh (+4) [9,3Kwh/dag]

Gas:
Stand = 26.050m³, Verbruik = 9 m³ (+2) [1,3m³/dag]

Het is deze week best koud geweest. Herfstachtig, veel wind, veel regen.
De temperatuur binnen is wel eens 18ºC en dat betekent dat de verwarming die op 19ºC staat ingesteld ongetwijfeld een keer aangeslagen moet zijn. Dat moet verklaren dat het verbruik een kuubje gas meer is dan de laatste tijd het geval is.
Voor de komende week is de buitentemperatuur elke dag nog ver onder die 19ºC dus mogelijk zal de cv nog wel eens vaker aanspringen.
Niet dat we de verwarming aan zetten, een lekker dik vest is ook al voldoende, maar door het hoge vochtigheidsgehalte is de behaaglijkheid ver te zoeken. 

Gewicht = 82,5kg. (-2)
Vraag niet hoe het kan maar ik denk toch ook dat het veel aan de weegschaal ligt. Zo'n elektronische weegschaal met digitale display op 100 gram nauwkeurig doet lijken als je het met een hightech apparaat te maken hebt maar nee hoor, zo'n gewone ouderwetse conventionele veer weegschaal doet het eigenlijk net zo goed, misschien nog wel beter. Zo geeft mijn elektronische weegschaal steevast de eerste en tweede keer, soms ook de derde keer een gewicht aan wat toch wel 3x het zelfde is. Sta ik er een kwartier latere weer op, dan scheelt het veelal 1 tot 1,2kg minder. Dus weeg ik me dus altijd een kwartier nadat ik er voor de eerste keer opgestaan heb. En meestal, niet altijd, weeg ik dan wel iets minder. Natuurlijk maakt dat niet uit als ik dat altijd doe. Alleen in absolute zin, dat wel. 
In ieder geval lijk ik nu weer op de goede weg omlaag te zitten..... ;-)



Geen opmerkingen: